به‌منظور اجرای طرح اقدام ملی مسکن، تاکنون برای پنج هزار و ۹۴ متقاضی زمین تخصیص داده شده و برای پنج هزار و ۱۲۶ نفر واحد تعریف شده است.

مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش«مجله ملکی دلتا» و به نقل از مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، از این تعداد پنج هزار و ۳۷۶ نفر تایید نهایی شده، چهار هزار و ۳۷۹ نفر افتتاح حساب و چهار هزار و ۲۳۶ نفر واریز وجه کرده‌اند.

مقصودی تصریح کرد: در طرح مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۱۹۰ متقاضی فرهنگی تایید نهایی شده که از این تعداد تاکنون ۱۴۰ نفر واریز وجه کرده‌اند.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود که به‌تازگی این میزان به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته اما هنوز مصوبه شورای پول و اعتبار برای اجرای به بانک مسکن ابلاغ نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از این تعداد سهم مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری از طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی حداقل ۱۰ هزار واحد مسکونی در یک سال است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری که ۱۰۰ درصد سرمایه و سهام آن‌ها متعلق به دولت است (به استثنای مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)، براساس قانون موظفند زمین‌های مازاد بر نیاز خود را به‌صورت رایگان برای تامین مسکن در اختیار راه و شهرسازی استان قرار دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: آماده‌سازی زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرکرد شامل اجرای جوی و جدول، عملیات خاکی، زیر اساس، اساس و آسفالت انجام شده و در شهرهای هفشجان، فرخ‌شهر و فارسان هنوز اجرایی نشده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون عملیات اجرایی احداث یک‌هزار و ۶۶۴ واحد مسکونی ویژه طرح اقدام ملی مسکن از سوی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «هزینه وام مجردین از مرز 19 میلیون تومان عبور کرد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.