آن دسته از متقاضیانی که خواهان دریافت تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق با سقف‌های جدید هستند باید واحدهای مسکونی که حداکثر قدمت آن تا ۲۵ سال باشد را برای خرید انتخاب کنند.

تسهیلات جدید خرید آپارتمان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، شرایط سنی آپارتمان‌های مسکونی برای دریافت تسهیلات جدید خرید آپارتمان اعلام شد.

با ابلاغ مصوبه جدید شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش دو برابری سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات، بانک مسکن شرایط سنی واحدهای مسکونی مشمول دریافت این تسهیلات در زمان خرید ملک را اعلام کرد.

این شرایط سنی مطابق با شرایط سنی آپارتمان‌های مشمول دریافت تسهیلات با سقف‌های قبلی است و شرایط سنی واحدهای مسکونی در سقف‌های جدید تسهیلات در دستورالعمل جدید تغییری نکرده است.

در تسهیلات زوجین نیز که در هر کدام از مناطق گفته شده دو برابر تسهیلات انفرادی همان منطقه یا شهر است، سقف حداکثر قدمت ملک برای دریافت سقف تسهیلات تا ۲۵ سال است. این سقف سنی برای تمام مناطق کشور یکسان است.

براساس دستورالعمل بانک مسکن ومطابق با ضوابط تعیین شده برای پرداخت تسهیلات از محل اوراق، امکان پرداخت تسهیلات در املاک بالای ۳۰ سال وجود ندارد.

در مورد تسهیلات جدید خرید آپارتمان از محل حساب پس انداز مسکن جوانان نیز حداکثر قدمت ملک تا ۲۵ سال (سقف تسهیلات براساس سال افتتاح حساب و منطقه جغرافیایی وقوع ملک محاسبه می‌شود) مبنا قرار دارد.

در صورتی که متقاضی قصد استفاده از تسهیلات حساب جوانان و یا صندوق پس انداز عادی توام با اوراق حق تقدم داشته باشد، سقف سنی املاک مشمول دریافت تسهیلات مطابق با ضوابط و مقررات تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم محاسبه می‌شود.

اما در تسهیلات دریافتی از محل حساب صندوق پس انداز مسکن یکم توام با اوراق گواهی حق تقدم ، مطابق ضوابط و مقررات صندوق پس انداز مسکن یکم عمل خواهد شد. یعنی سقف سنی واحدهای مسکونی در تسهیلات یکم ملاک قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «معضلات دریافت کد رهگیری برای مستاجران» از مجله ملکی دلتا بخوانید.