مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مردم اصفهان در ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور تسریع کنند چراکه به موجب قانون، ارائه بسیاری از خدمات منوط به ثبت اطلاعات در این سامانه است.

مردم اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از علیرضا قاری‌قرآن، طبق الزام قانونی مردم اصفهان (تمامی سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر) مکلف هستند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی https://amlak.mrud.ir ثبت کنند.

وی اظهار کرد: در صورت عدم ثبت اطلاعات ملکی، آن واحد مسکونی، خالی تلقی می‌شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی می‌شود.

علیرضا قاری‌قرآن ادامه داد: براین اساس هر زمان که نیاز به اخذ مفاصا حساب مالیاتی برای ملک مورد نظر باشد مالک آن واحد مکلف به پرداخت جرائم مالکیتی ملک می‌شود.

وی گفت: میزان مالیات مربوطه از شش تا هجده برابر مالیات بر اجاره تعیین شده است بنابراین رقم مالیات متعلقه بسیار قابل توجه بوده و مالک متضرر می‌شود.

قاری‌قرآن تاکید کرد: مردم اصفهان در ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور تسریع کنند چرا که به موجب قانون، ارائه بسیاری از خدمات از جمله افتتاح حساب بانکی، صدور دسته چک، خرید انشعابات برق، آب، فاضلاب و … منوط به ثبت اطلاعات در این سامانه است.

وی اذعان داشت: عدم ثبت اطلاعات و عدم خوداظهاری در سامانه ممکن است مشکلات عدیده‌ای برای خانوارها در استفاده از این خدمات ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «عباس‌آباد، محله‌ای گران قیمت در اصفهان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.