رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه: در راستای اجرای طرح مسکن ملی، بسیاری از زمین‌های حاشیه شهرها با قابلیت تبدیل شدن به مسکن، به وزرات راه و شهرسازی تحویل خواهد شد.

سازمان اوقاف و امور خیریه

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، برای توسعه وقف و درآمدزایی باید مقدماتی نسبت به بسیاری از کارها فراهم شود، درخصوص پیشرفت کشور نیز ما باید تولیدکننده باشیم و سازمان اوقاف و امور خیریه در موضوع تولید نسبت به گذشته اقداماتی خوب را انجام داده و پیشرفت خوبی داشته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ما می‌گوییم ۵۰ درصد اجرای نیت عمل شود و مابقی برای حفظ العین و افزایش منافع خرج شود.

خاموشی افزود: تاریخ نشان می دهد به موقوفات آن‌گونه که باید رسیدگی نشده است از این رو ما رژیم اجاره داری را عوض کردیم و به سمت مشارکت رفتیم.

وی گفت: طی قراردادی با وزارت راه و شهرسازی مقرر گردید در راستای اجرای طرح مسکن ملی، بسیاری از زمین‌های حاشیه شهرها با قابلیت تبدیل شدن به مسکن، به این وزارت تحویل شود و الان در سه استان این موضوع نهایی شده است و در چند روز آینده ۸۱۰۰ واحد کلنگ آن را در اراک زده خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: وقتی وقفی صورت می‌گیرد، واقف باید نسبت به موقوفه خود هزینه کند، حقوق ثبت آن و شناسه ملک را درست کند تا بعدا دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه باید تفکر واقف را حفظ کنیم و از موقوفات تولید ثروت داشته باشیم، گفت: برای این منظور باید رقبات برای منفعتی که لایق و در شان آن موقوفه است، زیر بار برود.

خاموشی افزود: ما در اوقاف با اتصال قطعات زنجیره‌ها می‌توانیم افزایش درآمد را یک به ۲۰۰ کنیم، این اتفاقات افتاده و خیلی خوب پیش می‌‎رود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «وضعیت بازار مسکن در منطقه 20 تهران» از مجله ملکی دلتا بخوانید.