وزیر راه و شهرسازی گفت: بسیاری از مالکان واحدهای خالی افراد حقوقی هستند که مالیات این واحدها ۲ برابر حساب می‌شود.

سامانه املاک و اسکان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما برای شناسایی خانه‌های خالی دو گزینه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: گزینه اول آن بود که مردم از طریق سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کنند و گزینه دوم هم ارسال پیامک به مالک بود که آن‌ها واحد مسکونی خود را تأیید می‌کردند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده که ۶۰ درصد از خانه‌های خالی را شامل می‌شود، افزود: تاکنون ۳ میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کرده اند و ما به زودی پیامک را به صاحبان واحدهای مسکونی ارسال می‌کنیم.

اسلامی در ادامه با تاکید براینکه از روزهای آینده باید سازمان امور مالیاتی پیامک‌ها و اظهارنامه‌های مالیاتی را ارسال کند، گفت: بسیاری از مالکان واحدهای خالی افراد حقوقی هستند که مالیات این واحدها ۲ برابر حساب می‌شود.

سامانه املاک و اسکان

تکلیف مالیات بر عایدی سرمایه چه میشود؟

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به مالیات بر عایدی سرمایه هم اشاره کرد و افزود: این طرح خود باعث پویا شدن اقتصاد و جلوگیری از واسطه‌گری می‌شود که در حال حاضر این طرح در مجلس قرار دارد و امیدواریم نمایندگان مجلس با تمهیداتی که به‌کار می‌گیرند، این طرح را هرچه زودتر ارائه کنند.

وی همچنین با اشاره به این‌که تسهیلات بازار مسکن پیش‌از این ۱۰۰میلیون تومان بود، گفت: با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار این تسهیلات را به ۲۵۰ میلیون تومان رساندیم.

مطالعه بیشتر: مطلب «دست دلالان از بازار مسکن قطع می‌شود» را در سایت ملکی دلتا بخوانید.