وزارت تعاون به خریداران مسکن در خصوص برخی تعاونی‌ها و اتحادیه‌های عمرانی هشدار داد که در ادامه چرایی آن را تشریح خواهیم کرد.

خریداران مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خریداران مسکن در خصوص برخی تعاونی‌ها و اتحادیه‌های عمرانی که با ادعای داشتن مجوز از وزارت تعاون و وزارت راه و شهرسازی یا اعلام وابستگی به نهادهای دولتی و حکومتی، به ثبت نام از متقاضیان در سایتی با عنوان etot.co اقدام کرده و واحدهای خود را از طریق تبلیغات سلبریتی‌ها در برخی سایت‌ها یا روزنامه‌های کثیرالانتشار پیش‌فروش می‌کنند، هشدار داد.

در اطلاعیه معاونت تعاون وزارت کار گفته شده است: هرگونه فعالیت و ثبت نام در حوزه مسکن صرفا با داشتن مجوز از مراجع ذیصلاح و رعایت همه مفاد قانون پیش فروش ساختمان، مصوب و آیین‌نامه اجرایی آن امکان‌پذیر خواهد بود، در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

معاونت تعاون وزارت کار اعلام کرده است: باید هر گونه اقدام در زمینه ساخت و ساز و پیش فروش واحدهای مسکونی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه از جمله داشتن مجوز از وزارت راه و شهرسازی، رعایت همه مفاد قانون پیش فروش ساختمان انجام بگیرد.

خریداران مسکن

بر اساس اعلام وزارت تعاون، پیش فروش واحدهای مسکونی باید با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی و انجام کامل تعهدات انجام بگیرد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان اعلام کرده است که با بررسی‌های صورت گرفته و بازدیدهای میدانی، اتحادیه تعاونی‌های انبوه‌ساز تهران و اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران، نه تنها فرآیند قانونی ساخت و ساز و پیش فروش واحدها را رعایت نکرده، بلکه با ادعای داشتن مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پیش فروش ساختمان در قالب طرح ملی مسکن اقساطی از طریق تبلیغات و ثبت نام از متقاضیان از طریق سایتی با عنوان http://etot.co اقدام کرده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «چرا خانه های بزرگ مشتری ندارند؟» را در سایت مجله ملکی دلتا بخوانید.