با بررسی چند دهه اخیر شاهد هستیم که با افزایش قیمت مسکن علاقه مردم برای خرید آپارتمان و مسکن بیشتر خواهد شد.

افزایش قیمت مسکن مهر

«مجله ملکی دلتا» یک کارشناس حوزه کار به تامین مسکن ارزان قیمت و جلوگیری از افزایش قیمت مسکن برای کارگران تاکید کرد و از دولت رییسی خواست که در اجرای مجدد سیاست مسکن مهر در حجم انبوه، مشکلات فنی و خدمات جانبی این ساختمان‌ها را در نظر بگیرد.

علی اکبر سیارمه، کارشناس حوزه کار، در تامین مسکن آحاد جامعه اظهار کرد: امیدوارم هستیم که آقای رییس با سروسامان دادن بازار مسکن، اقشار و طبقات زحمتکش کارگری را از نعمت خانه‌دار شدن بهره مند سازند.

وی در ادامه افزود: در طی چهار سال اول دولت یازدهم شاهد رد کردن بحث مسکن بودیم و از سوی دیگر دغدغه پر کردن واحدهای مسکن مهر وجود نداشت.

قیمت مسکن مهر

موج خریدار با افزایش قیمت مسکن

این روزها با افزایش قیمت مسکن مهر نسبت به سه سال قبل و پنج برابر شدن آن، خبر از آن می‌دهد که تا وقتی کالایی مثل مسکن با قیمت پایین وجود دارد، کسی تمایل به خرید ندارد. با گران شدن مسکن مهر و افزایش یکباره قیمت ها بیشتر مردم طالب خرید آن می‌شوند.

هر چند که از نظر کمیتی، تعداد ساختمان‌های قابل توجهی در همان روزهای اول مسکن مهر وجود داشت اما باز استقبال آن چنانی از سوی طبقه کارگری صورت نگرفت.

متاسفانه در دولت‌های نهم و دهم با اعلام مبلغ های 5 میلیون تومان و 10 میلیون تومان در ادامه 20 میلیون تومان برای وام مسکن مهر، باز خبری از ساختمان های ارزان قیمت برای کارگران و طبقات کم درآمد وجود نداشت.

سیارمه در پایان تاکید کرد: نسبت به چهار دهه گذشته چندان با افزایش جمعیت روبرو نبوده‌ایم. در صورتی که این افزایش جمعیت باز تکرار می‌شد، امروز با جوانانی روبرو بودیم که هر کدام به یک خانه مستقل نیاز داشتند.

در شرایطی می‌توانیم با پدیده پیری جمعیت مقابله کنیم که مشکل اشتغال و مسکن این جوانان برطرف شود. برای همین امر نیاز است که زیرساخت‌های اولیه نیز فراهم شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «نبض بازار مسکن در دست اقشار متوسط» را از مجله ملکی دلتا مطالعه کنید.