اخیراً موضوعی تحت عنوان «نفوذ فایل‌های فیک به بازار آنلاین معاملات ملک» در رسانه‌ها و جراید مختلف منتشر شده است.

استارت‌آپ‌های ملکی

در این خبر عنوان شده است که نفوذ فایل‌های فیک به استارت‌آپ‌های ملکی با ایجاد مشکل در تشخیص فایل واقعی از فایل‌های دروغین، منجر به بروز پارازیت ملکی در بازار آنلاین عرضه آپارتمان شده است.

در بخش دیگری از این خبر آمده است: برخی عرضه‌کننده‌ها و واسطه‌های ملکی یا استارت‌آپ‌های ملکی که اقدام به انتشار فایل فیک با هدف جذب مشتری برای عرضه فایل‌های رسوب شده، بی‌کیفیت، ضعیف و گران‌تر از عرف بازار کرده‌اند، متهم اصلی و ردیف اول هستند.

اما هم‌اکنون زمان آن رسیده که استارت‌آپ‌های ملکی و مدیران آن‌ها نیز وارد عمل شده و برای جلوگیری از ادامه شیوع فایل‌های فیک چاره‌اندیشی کرده و اقدامات موردنیاز را انجام دهند.

تشریح نحوه درج آگهی ملکی در سایت دلتا

در همین رابطه گفت‌وگویی با مهندس مهدی حسنی، مدیر محصول سایت ملکی دلتا به عنوان اولین سایت ملکی ایران و مرجع تخصصی ثبت آگهی‌های رهن، اجاره، خرید و فروش ملک انجام دادیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

مهندس حسنی با بیان اینکه به‌طور کلی صحت‌سنجی اطلاعات فایل‌های ملکی کار سختی است، اما شرکت دلتا در راستای حفظ اعتبار برند خود همواره روی این مسئله دقت و تمرکز خاصی داشته است، گفت: شرکت دلتا قبل از شروع همکاری با آژانس‌های املاک اقدام به صحت و اعتبارسنجی آن‌ها می‌کند. همین مسئله باعث شده است که سایت ملکی دلتا تنها با آژانس‌های املاک معتبر و دارای جواز کسب، همکاری کند.

مهندس حسنی با تأکید بر این مسئله که کاربران عادی به صورت پیش فرض تنها امکان درج سه آگهی ملکی در ماه، روی سایت دلتا دارند، بیان کرد: درصد فایل‌هایی که از این طریق روی سایت دلتا درج می‌شود، درصد بسیار کمی از کل فایل‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

استارت‌آپ‌های ملکی

آگهی‌های ملکی در سایت دلتا دارای هویت هستند

مدیر محصول سایت ملکی دلتا با بیان این مسئله که کاربران و مالکان به صورت پیش فرض تنها امکان درج سه آگهی ملکی در ماه را دارند، تاکید داشت: بیش از 80 درصد آگهی‌هایی که در سایت دلتا نمایش داده می‌شود از طریق آژانس‌های املاک و مشاوران آژانس‌ها می‌باشد و هر آگهی ملکی در سایت دلتا دارای هویت است.

وی توضیح داد: هر آگهی ملکی که مشاوران آژانس‌های ملکی از طریق پنل اختصاصی خود ثبت می‌کنند علاوه بر نام، تلفن و شماره مشاور، تلفن و لوگوی آژانس مربوطه در سایت دلتا نمایش داده می‌شود و از آن جا که آژانس‌های معتبری که با ما همکاری می‌کنند به دنبال حفظ اعتبار خود هستند، قطعا اجازه نمی‌دهند هر فایلی توسط مشاوران آنها در سایت ملکی دلتا ثبت شود.

مهندس حسنی اضافه کرد: برای مثال اگر تیم ما متوجه ثبت عکس و قیمت غیرمتعارف و مغایرت در اطلاعات ثبت شده شوند، با شخص ثبت کننده تماس گرفته و موضوع را پیگیری می‌کنند.

او با بیان اینکه حتی این امکان برای کاربران دلتا در نظر گرفته شده است که اگر متوجه مشکلی در اطلاعات درج شده شوند، بتوانند از طریق سایت اقدام به «گزارش اشکال در آگهی» کنند و با ما در ارتباط باشند، گفت: موضوعاتی که توسط کاربران به ما اعلام می‌شود در کوتاه‌ترین زمان، توسط تیم ارزیابی دلتا بررسی و پیگیری می‌شود. اگر اطلاعات درج شده صحیح نبود فایل مربوطه از سایت حذف خواهد شد.

فیلتر آگهی‌های ملکی توسط تیم ارزیابی دلتا

مدیر محصول سایت ملکی دلتا با بیان اینکه ما سیستم‌های ارزیابی داریم که اعتبار مشاوران املاک را بررسی می‌کند، توضیح داد: در همین راستا اگر درصد خطاها و اشتباهات مشاوری زیاد باشد به وی تذکر داده می‌شود، اما اگر تذکرات داده شده مثمر ثمر نبود و خطاها مجدد تکرار شد، سایت دلتا اقدام به بستن دسترسی وی خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درج دقیق و صحیح اطلاعات برای دلتا بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که این شرکت یک برند معتبر در حوزه املاک است و برای رضایت‌مندی کاربران و حفظ اعتبار برند خود در این زمینه اقدامات موثر و قابل توجهی انجام داده است.