ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن از امروز به مدت حداقل یک ماه در ۳۱ استان کشور آغاز می‌شود.

مسکن مهر پردیس

18به گزارش «مجله ملکی دلتا»، قانون جهش تولید مسکن ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ به تصویب مجلس و ۳ شهریور ۱۴۰۰ به تایید شورای نگهبان رسید و چندی پیش رئیس جمهور این قانون را برای اجرا به وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

پس از برگزاری جلسات متعدد در خصوص طرح جهش تولید مسکن، ثبت‌نام متقاضیان مسکن در این طرح از امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در سامانه (ثمن) saman.mrud.ir آغاز می‌شود. حداقل یک ماه برای ثبت نام در سامانه در هر مرحله از طرح جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده است تا همه افراد واجد شرایط بدون دغدغه و محدودیت زمانی ثبت نام خود را انجام دهند.

ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن

شرایط ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن

ثبت نام در این طرح همانند گذشته با شروطی همراه است. تمام شرایط در طرح‌های قبلی را داراست که شروط اصلی برای متقاضیان به شرح ذیل است:

  • ۱-فرم ج سبز (عدم استفاده از امکانات دولتی و یارانه‌ای زمین و مسکن و تسهیلات)
  • ۲-نداشتن مالکیت خصوصی
  • ۳- تأهل و یا سرپرست خانوار بودن
  • ۴-داشتن سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن

در این طرح خانم‌ها با سن بالای ۳۵ سال مجرد به عنوان سرپرست در نظر گرفته می‌شوند و می‌توانند ثبت‌نام کند. هنوز برای آقایان مجرد سقف سنی در نظر گرفته نشده، ولی پیشنهاد شده حداقل سنی ۴۰ سال برای مردان مجرد نیز در نظر گرفته شود.

طی چهار سال، قرار است که ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح جهش تولید مسکن ساخته شود. برای تحقق ساخت این تعداد واحد در سال، اول ساخت تعداد بیشتری واحد آغاز می‌شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «چطور برای مسکن ارزان ثبت‌نام کنیم؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.