x تبلیغات
املاک دلتا

بررسی قیمت مسکن در محله شهرک غرب

 اگر به دنبال اطلاع از آخرین قیمت مسکن در شهرک غرب هستید و می‌خواهید بدانید که برای خرید خانه در این محله باید به چه میزان نقدینگی داشته باشید، تا انتها با ما همراه باشید.

قیمت مسکن در شهرک غرب

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محله شهرک غرب، جزو محله‌های گران قیمت پایتخت محسوب می‌شود، از همین رو شما برای خرید خانه باید بودجه کافی داشته باشید.

بررسی قیمت مسکن در شهرک غرب نشان می‌دهد، قیمت ملک از متری 65 میلیون تومان آغاز و تا متری 100 میلیون تومان ادامه دارد.

اگر شما به دنبال خانه‌های نوساز با امکانات کامل هستید، باید برای هر متر مربع بالای 100 میلیون تومان نقدینگی داشته باشید. برای مثال در حال حاضر یک واحد مسکونی 175 متری سه خوابه در بلوار دادمان در شهرک غرب، فول امکانات متری 100 تومان آگهی شده است. شما برای خرید این خانه باید 17 میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه داشته باشید.

شما با نقدینگی زیر متری 70 میلیون تومان هم می‌توانید یک واحد مسکونی ایده‌آل با سال ساخت بالای 8 سال پیدا کنید.

قیمت مسکن در شهرک غرب

در حال حاضر یک واحد مسکونی 100 متری 15 سال ساخت با امکاناتی همچون (انباری – پارکینگ – آسانسور) متری 65 میلیون تومان در سایت ملکی دلتا آگهی شده است.

یکی از ویژگی‌های این محله یافتن خانه‌های بزرگ متراژ است؛ اگر به دنبال خانه‌های زیر 80 متر در این محله هستید، می‌توان گفت کار سختی خواهید داشت چرا اغلب خانه‌های شهرک غرب بالای 100 متر متراژ دارند.

یک آپارتمان 121 متری در این محله با 4 سال ساخت و دو خوابه، با امکانات (انباری _ آسانسور – پارکینگ) متری 85 میلیون تومان قیمت گذاری شده است؛ شما برای خرید این خانه باید بالای 10 میلیارد تومان نقدینگی داشته باشید.

اگر به دنبال خرید آپارتمان در شهرک غرب هستید و می‌خواهید قیمت مسکن در شهرک غرب را بررسی کنید، می‌توانید با مراجعه به سایت ملکی دلتا فایل های بیشتری را مشاهده کنید.

 

قیمت مسکن در مناطق 22 گانه تهران

 براساس گزارشات و مشاهدات میدانی در 22 منطقه تهران و با توجه به امکانات رفاهی و موقعیت جغرافیایی محله شاهد قیمت‌های مختلفی هستیم.

خرید آپارتمان در مناطق 22 گانه تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا» قیمت خرید آپارتمان در مناطق 22 گانه تهران با میانگین عمر بنای بین یک تا 5 سال و متراژ بین 24 تا 310 متر در هر متر مربع به شرح ذیل است:

منطقه یک تهران، محله اقدسیه با متراژ 310 متر و یک سال ساخت قیمت 140 میلیون تومان است.

منطقه 2 تهران، شهرک غرب با متراژ 138 و 4 سال ساخت قیمت 67 میلیون تومان است.

منطقه 3 تهران، شیخ بهایی شمالی با متراژ 85 متر و 2 سال ساخت قیمت 82 میلیون تومان است.

منطقه 4 تهران، شمس آباد با متراژ 73 متر و 6 سال ساخت قیمت 40 میلیون تومان است.

منطقه 5 تهران، بلوار کوهسار با متراژ 109 متر و 6 سال ساخت قیمت 38 میلیون تومان است.

منطقه 6 تهران، فاطمی با متراژ 75 متر و 6 سال ساخت قیمت 45 میلیون تومان است.

منطقه 7 تهران، نظام آباد جنوبی با متراژ 60 متر و 3 سال ساخت قیمت 24 میلیون تومان است.

منطقه 8 تهران، نارمک با متراژ 65 متر و 6 سال ساخت قیمت 33 میلیون تومان و 846 هزار تومان است.

منطقه 9 تهران، هاشمی با متراژ 65 متر و 6 سال ساخت قیمت 19 میلیون و 220 هزار تومان است.

منطقه 10 تهران، قصرالدشت با متراژ 54 متر و 4 سال ساخت قیمت 24 میلیون تومان است.

منطقه 11 تهران، وحدت اسلامی با متراژ 62 متر و 4 سال ساخت قیمت 13 میلیون تومان است.

منطقه 12 تهران، هفده شهریور جنوبی با متراژ 60 متر و 6 سال ساخت قیمت 18 میلیون و 500 هزار تومان است.

منطقه 13 تهران، پیروزی با متراژ 72 متر و یک سال ساخت قیمت 22 میلیون و 222 هزار تومان است.

منطقه 14 تهران، نبرد جنوبی با متراژ 99 متر و یک سال ساخت قیمت 23 میلیون و 232 هزار تومان است.

منطقه 15 تهران، خاوران با متراژ 42 متر و نو ساز قیمت 18 میلیون تومان است.

منطقه 16 تهران، علی آباد با متراژ 112 متر و 3 سال ساخت قیمت 12 میلیون و 500 هزار تومان است.

منطقه 17 تهران، وصفنار با متراژ 66 متر و یک سال ساخت قیمت 16 میلیون  و 66 هزار تومان است.

منطقه 18 تهران، شادآباد با متراژ 80 متر و 3 سال ساخت قیمت 13 میلیون تومان است.

منطقه 19 تهران، دولت خواه جنوبی با متراژ 95 متر و 3 سال ساخت قیمت 13 میلیون تومان است.

منطقه 20 تهران، شهید رجایی با متراژ 24 متر و 2 سال ساخت قیمت 22 میلیون تومان است.

منطقه 21 تهران، احمدآباد با متراژ 85 متر و یک سال ساخت قیمت 13 میلیون و 450 هزار تومان است.

منطقه 22 تهران، شهرک راه آهن با متراژ 135 متر و یک سال ساخت قیمت 47 میلیون تومان است.

پیشنهاد خرید: اگر قصد خرید آپارتمان در میدان ولیعصر را دارید به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.

تولیدکنندگان مسکن، عاجز از تولید!

 دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: اگر امروز بازار مسکن را به دو بخش اجاره و ساخت تقسیم کنیم هر دو بازار در بحران وحشتناکی به سر می‏‌برند.

اجاره و ساخت

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، در بخش اجاره‌داری، تمامی سیاست‏‌های اعمال شده از سوی وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم به شکست منجر شده است؛ به طور مثال با وجود اعلام سقف ۲۵ درصد برای مبلغ اجاره‌بها، رصدهای انجام شده افزایش قیمت را بالاتر از ۵۰ درصد نشان می‏‌دهد.

حل معضلات و مشکلات مسکن به یک کلاف درهم پیچیده تبدیل شده ‏است به طوری که بالا رفتن یکباره قیمت مصالح ساختمانی تا برهم خوردن اوضاع خرید و فروش ملک و صرف نظر مردم از خرید خانه و روانه شدن به سمت بنگاه‌های املاک جهت اجاره منزل را شاهد هستیم.

فرشید پورحاجت، دبیرکانون سراسری انبوه سازان کشور در این رابطه می‌گوید: آنچه که در چندین سال از فعالیت وزارت راه و شهرسازی مشهود است، نشان از این دارد که تصمیمات مشخصی برای ایجاد تعادل در بازار اجاره و ساخت توسط وزیر راه و شهرسازی دنبال نشد و متاسفانه تمامی ابزارهای به کار گرفته شده به این بازار کمکی نکرد.

اجاره و ساخت

پورحاجت بیان کرد: اگر بخشی از رکودی که در بازار مسکن حاکم است در هر کشوری رخ می‌‏داد، سیاست‌گذار باید در راستای حل مشکلات گام برمی‏‌داشت، اما اکنون با بی‌توجهی نسبت به این حوزه، وزارت راه‌وشهرسازی بازار مسکن را به امان خود رها کرده است.

ناکامی در خرید و فروش مسکن

دبیرکانون سراسری انبوه سازان کشور به افزایش قیمت سرسام آور اجاره و ساخت اشاره کرد و افزود: شکاف عمیق به وجود آمده میان قدرت خرید مردم تا بازار فروش، ناشی از سیاست‏‌های نادرست دنبال شده در حوزه وزارت راه و شهرسازی است و می‏‌توان گفت اساسا هیچ برنامه‌‏ای جهت تقویت بنیه خریداران مسکن تدوین نشده است.

شرایط نامساعد تولیدکنندگان بخش مسکن

پورحاجت گفت: در حال حاضر تولیدکننده بخش مسکن شرایط خوبی ندارد و تمام تولیدکنندگان فعال در این بخش شرایط بسیار دشواری را سپری می‏‌کنند.

وی تصریح کرد: شکل‌گیری سرمایه‌‏های اقتصادی در کشور زمان بر است و جای بسی تاسف است که این سرمایه‏‌ها و بنگاه‌‏های تولیدی-اقتصادی کوچک و بزرگ که در حوزه مسکن رشد پیدا کردند، به آسانی به سمت نابودی کشانده می‏‌شوند.

در پایان دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور خاطرنشان کرد: ساختار حاکم بر وزارت راه و شهرسازی باید به گونه‌ای باشد که شرایط را برای رسیدگی به امور دراین وزارتخانه کاهش دهد.

مطالعه بیشتر: مطلب «کسری 5 میلیون واحد مسکونی در کشور» در مجله ملکی دلتا بخوانید.

قیمت خرید آپارتمان در محله‌های غرب تهران

 در گزارش پیش رو قصد داریم تا به بررسی قیمت خرید آپارتمان در غرب تهران (منطقه 2 و 5 تهران) بپردازیم.

قیمت مسکن

مجله ملکی دلتا در این مقاله قصد دارد شما را با آپارتمان‌ها و واحدهای گران‌قیمت درغرب تهران (منطقه‌های 2 و 5) آشنا کند. چنانچه تمایل به خرید آپارتمان در این مناطق دارید با ما همراه باشید.

محله‌های معروفی چون صادقیه، پونک، سعادت آباد، گیشا، مرزداران و…در این محدوده قرار گرفته است و قیمت آپارتمان برای این محله‌ها از 30 میلیون تومان در هر مترمربع تا بیش از 100 میلیون تومان در هر متر مربع در سایت ملکی دلتا آگهی شده است؛ بستگی دارد واحد مورد انتخاب شما در کدام محله واقع شده باشد.

در میان این محلات سعادت آباد و شهرک غرب در دسته گران‌ترین محله‌های غرب و منطقه 2 تهران جای گرفته است؛ بسته به امکاناتی که هر واحد دارد قیمت خرید آپارتمان در سعادت آباد و قیمت خرید آپارتمان در شهرک غرب از متری 45 تا 55 میلیون تومان شروع شده است؛ سن بنا، سازنده آن و متراژ نیز در قیمت نهایی آپارتمان دخیل است.

قیمت آپارتمان در گیشا تهران

بررسی قیمت آپارتمان در محله‌های منطقه 2 و 5 تهران

صادقیه بعنوان محله‌های معروف و پرطرفدار غرب تهران با رنج قیمت متنوع روبرو است. اگر قصد خرید آپارتمان در صادقیه را دارید باید برای هر متر مربع در جیب خود 35 میلیون تومان پس انداز داشته باشید و اگر می‌خواهید آپارتمان‌های نوساز را انتخاب کنید به حداقل بین 40 تا 65 میلیون تومان سرمایه برای هر متر مربع نیاز دارید.

اگر به دنبال یک آپارتمان فول امکانات هستید، خرید آپارتمان در گیشا را فراموش نکنید. در این محله با حداقل 35 تا 88 میلیون تومان در هر متر مربع آپارتمان با رنج قیمت های متفاوت در سایت ملکی دلتا آگهی شده است.

از دیگر محله‌های پرطرفدار در تهران، مرزداران است که در منطقه 2 تهران واقع شده است. اکثر خانه‌های مرزدان در دسته خانه‌های گران قیمت تهران قرار دارد. بر فرض مثال اگر به دنبال خرید آپارتمان در مرزداران با متراژ 185 متر، نوساز و امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور) و 72 میلیون تومان در هر متر مربع با نقدینگی 13 میلیارد و 350 میلیون تومان به سایت ملکی دلتا سر بزنید.

در نظر داشته باشید که در هر کدام از این محله‌ها احتمال اینکه واحدهای گران‌تر یا ارزان‌تر پیدا کنید، زیاد است.

ساخت یک میلیون مسکن در سال باعث تورم می‌شود؟

 یک کارشناس مسکن گفت: لازمه تامین مالی مسکن این است که توان مالی خانوار افزایش پیدا کند و رشد اقتصادی داشته باشیم و تورم را کنترل کنیم.

ساخت‌ و ساز مسکونی
به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مهدی سلطان‌محمدی درباره وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم اظهار داشت: هدف‌گذاری‌ صورت گرفته، در حد یک آرمان و ایده هست و اسم آن را نمی‌توانیم برنامه عملیاتی بگذاریم که قابلیت تحقق دارد یا خیر.

وی افزود: دولت‌ها به طور معمول تصور می‌کنند در مسایلی همچون واردات و تولیدات پیچیده، مشکل داریم، اما مسکن یک امر ساده است، بنابراین می‌توانیم ساخت‌وساز انجام دهیم و مسایل مردم را حل کنیم و اقتصاد را راه بیانداریم.

این کارشناس اقتصاد مسکن عنوان کرد: اگر سهم دولت را در تولید مسکن بخواهیم به طور مستقیم عنوان کنیم، کمتر از 5 درصد است. بنابراین دولت بیشتر در سیاست‌گذاری و زیرساخت‌های اصلی اقتصادی نقش دارد.

وی با بیان این‌که مساله مسکن را نمی‌توانیم مستقل از عوامل کلان اقتصادی مورد بررسی قرار دهیم و به طور بخشی نمی‌توانیم به مساله مسکن نگاه کنیم، تصریح کرد: از سوی دیگر، مسکن راه‌حل کوتاه‌مدت ندارد؛ این را هم جامعه و هم دولت باید بپذیرد.

سلطان‌محمدی گفت: بخش مسکن نیاز به برنامه‌ریزی‌های بلندمدت دارد؛ منتها جامعه ما یک جامعه کوتاه‌مدت است و تمایل دارد به سرعت به جواب برسد و مسوولان نیز می‌خواهند پاسخ‌گوی خواسته مردم باشند، بنابراین دنبال اهداف کوتاه‌مدت هستند. ما باید ببینیم در چارچوب یک طرف آمایش ملی چگونه می‌توانیم آماده‌سازی زمین را انجام دهیم.

تامین مالی مسکن

تامین مالی مسکن با افزایش توان مالی مردم

وی افزود: لازمه تامین مالی مسکن این است که توان مالی خانوار افزایش پیدا کند و رشد اقتصادی داشته باشیم و تورم را کنترل کنیم؛ همه این‌ها تحت اراده دولت است.

سلطان‌محمدی بیان کرد: دولت اگر می‌خواهد جامعه در حوزه ساخت‌وساز فعال شود، لازمه‌اش این است که رشد اقتصادی ایجاد شود و بنیه مالی خانوار بالا رود.

وی گفت: بخشی از درآمد خانوار می‌تواند به مسکن اختصاص پیدا کند که در دنیا این میزان، یک‌سوم درآمد خانوار است. خانوار برای این‌که سهم مسکن را بتواند تامین کند، باید درآمدی داشته باشد که یک‌سوم آن، پاسخ‌گوی هزینه مسکن باشد. در حال حاضر یک چنین درآمدی وجود ندارد، بنابراین ایجاد رشد اقتصادی و کنترل تورم، مهم‌ترین سیاست‌گذاری‌های مسکن است.

مطالعه بیشتر: مطلب «نبض بازار اجاره در نیمه تابستان» را در سایت مجله ملکی دلتا بخوانید.

بررسی قیمت خرید آپارتمان در فرمانیه

 با گشتی در فرمانیه می‌توانید تعداد بسیار زیادی از برج‌ها مانند برج آسمان و سازه‌های تهران همچون برج دوقلوی فرمان را در آن محله ببنید.

خرید آپارتمان در فرمانیه

یکی از محله‌های مدرن کلانشهر تهران که «مجله ملکی دلتا» می خواهد آن را معرفی کند، محله فرمانیه تهران است.

خرید آپارتمان در فرمانیه شما را مالک یک خانه در یک محله خوش آب و هوای تهران می‌کند اما باید نقدینگی زیادی داشته باشید.

فرمانیه در منطقه 1 تهران به عنوان یک محله اعیان‌نشین، لوکس و زیبا شناخته شده است. در طی سالهای اخیر تعداد ساخت و ساز در این منطقه بیشتر از حد نرمال بوده و بسیاری از باغ‌های این منطقه تخریب شده است.

برج دو قلو فرمان با 30 طبقه مسکونی و 300 واحد جزو بزرگترین برج‌های تهران در محله فرمانیه است.

در اکثر آپارتمان‌های این محله امکاناتی نظیر سونا، جکوزی، استخر، سالن‌های ورزشی، سیستم‌های هوشمند و سینمای خانگی وجود دارد.

قیمت آپارتمان در فرمانیه

قیمت آپارتمان در فرمانیه

قیمت آپارتمان در فرمانیه از اسفند ماه 1397 تا کنون با تغییر زیادی روبرو بوده است. در صورتی که قصد خرید آپارتمان در فرمانیه را دارید، جستجوی خود را از سایت ملکی دلتا آغاز کنید.

البته قیمت آپارتمان در فرمانیه بسته به عوامل محتلفی از قبیل سن ساختمان، کیفیت مصالح استفاده شده در ساخت آپارتمان، موقعیت ساختمان و نوع ملک بستگی دارد.

قیمت هر متر مربع در فرمانیه از 47 میلیون تومان تا 210 میلیون تومان متغیر است و برای شما با نقدینگی از 2 میلیارد تا 67 میلیارد آپارتمان وجود دارد.

برای نمونه آپارتمان با متراژ 80 متر و 17 سال ساخت و با امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور) با 47 میلیون تومان در هر مترمربع با نقدینگی 3 میلیارد و 800 میلیون تومان در سایت ملکی دلتا آگهی شده است.

اگر به دنبال آپارتمان گرانتر هستید یک نمونه دیگر آپارتمان با متراژ 320 متر با 3 سال ساخت با امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور – وام) با 210 میلیون و 938 هزار تومان در هر متر مربع و با نقدینگی 67 میلیارد و 500 میلیون تومان آگهی شده است.

همه چیز درباره فسخ قرارداد اجاره

 قرارداد اجاره‌ یکی از قراردادهای پرکاربرد و ظاهرا بی‌دردسر برای اغلب افراد است. با وجود این، بسیاری از ما ممکن است با موقعیت‌هایی مواجه شده باشیم که یکی از طرفین قرارداد اجاره (موجر یا مستاجر) به دلایل مختلفی تصمیم به فسخ اجاره‌نامه گرفته است.

فسخ

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، در برخی موارد شرایطی به وجود می‌آید که مستاجر درخواست می‌کند که خانه را قبل از موعد یعنی زمان مشخص شده تخلیه نماید. مورد تخلیه خانه قبل از موعد مشخص از جمله اختلافات زیاد و بسیار بین مالک و مستاجر است که به‌ طور معمول از سمت یکی از طرفین گفته می‌شود.

فسخ قرارداد اجاره چیست؟

فسخ اجاره‌نامه به معنای آن است که یکی از طرفین قرارداد یا هر دو طرف با رعایت قوانین مربوطه و ارائه دلایل موجه تصمیم بگیرند که قرارداد امضا شده را پیش از موعد مقرر پایان دهند.

فسخ اجاره‌ نامه

شرایط فسخ قرارداد توسط مستاجر

  • ملک شرایط قید شده در قرارداد را نداشته باشد.
  • حق فسخ قرارداد اجاره توسط مستاجر در قرارداد ذکر شده باشد. (ذکر دلایل فسخ قرارداد با توافق طرفین ضروری است)
  • قسمتی از ملک به گونه‌ای تخریب یا معیوب شود که مستاجر نتواند از آن بهره ببرد و قابل تعمیر هم نباشد.
  • مالک تعهد کند که قسمتی از ملک را در مدت مقرر تعمیر کند و به تعهد خود عمل نکند.

شرایط فسخ قرارداد توسط موجر

  • در اجاره‌نامه ذکر شود که در صورت عدم پرداخت اجاره توسط مستاجر مالک حق فسخ قرارداد را دارد.
  • مستاجر بیش از یک هفته در پرداخت اجاره تاخیر کند.
  • مستاجر بدون اجازه مالک، ملک را در اختیار شخص دیگری قرار دهد.
  • مستاجر، ملک را بدون اجازه مالک برای کاربرد خاصی (مثلاَ تجاری) استفاده کند.
  • مستاجر فعالیت‌های نادرستی (به لحاظ قانونی یا عرفی) در ملک انجام دهد.
  • مستاجر اجازه ورود و خروج به مالک جهت انجام تعمیرات در ملک را ندهد.
  • مستاجر وظایفی را که طبق قرارداد اجاره متعهد شده انجام ندهد.
  • به طور کلی بهتر است در صورت تمایل هر یک از طرفین قرارداد به فسخ اجاره‌نامه، موجر و مستاجر مسئله را به‌صورت توافقی بین خودشان حل کنند، چون فسخ آن زمان‌بر بوده و به صرف هزینه و انرژی زیادی احتیاج دارد.

مطالعه بیشتر: مطلب «تکلیف مستاجر پس از فروش ملک چیست؟» را در سایت ملکی دلتا بخوانید.

بررسی خرید آپارتمان در منطقه 4 تهران

 شرقی‌ترین منطقه تهران، منطقه 4 است. محله‌های این منطقه در دسته محله‌های محبوب برای خرید آپارتمان است.

خرید آپارتمان در منطقه 4

به گزارش «مجله ملکی دلتا» منطقه 4 تهران با آب و هوای مطلوب، امنیت بالا و امکانات رفاهی و تجاری برای خرید آپارتمان در تهران متقاضی بالایی دارد.

وجود فضای سبز و عناصر طبیعی در داخل و اطراف این منطقه همچون پارک جنگلی لویزان، سرخه حصار، سدلار، لیتان، دره‌های فشم و لواسانات علت محبوب شدن منطقه 4 شده است.

خانه‌های این منطقه هنوز بافت قدیمی خود را حفظ کرده‌اند اما با این حال شما می‌توانید بافت مدرن شهری را برای خرید آپارتمان پیدا کنید.

قیمت آپارتمان با بافت قدیمی نسبت به قیمت آپارتمان با بافت جدید کمتر است اما باز افراد را برای خرید با مشکل روبرو کرده است.

در سال‌های اخیر بافت‌های مدرن شهری به منطقه 4 تزریق شده و همین امر موجب گسترش فروش و خرید آپارتمان در منطقه 4 شده است.

قیمت آپارتمان در منطقه 4

بررسی قیمت آپارتمان در محله های منطقه 4

برای خرید آپارتمان در حکیمیه با متراژ 100 متر مربع با یک سال ساخت و امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور) و 33 میلیون تومان در هر متر مربع نقدینگی 3 میلیارد و 300 میلیون تومان مورد نیاز است.

جهت خرید آپارتمان در هروی با متراژ 100 متر مربع با 2 سال ساخت و امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور) و 60 میلیون تومان در هر متر مربع باید 6 میلیارد تومان پس انداز داشته باشید.

اگر می‌خواهید برای خرید آپارتمان در لویزان با متراژ 101 متر مربع با 15 سال ساخت و امکانات (انباری) و 26 میلیون و 733 هزار تومان در هر متر مربع به 2 میلیارد و 700 میلیون تومان وجه نقد در حساب بانکی نیاز است.

برای خریدارانی که آب و هوای محله خیلی مهم است، خرید آپارتمان در شمیران نو از سایت ملکی دلتا پیشنهاد می‌شود.

در این محله آپارتمان با متراژ 100 متر مربع با 2 سال ساخت با امکانات (انباری – آسانسور) و 16 میلیون و 500 هزار تومان هر متر مربع به نقدینگی 1 میلیارد و 650 میلیون تومان در جیب نیاز است.

خرید آپارتمان در اتابک با بودجه محدود!

 ما در این گزارش قرار است اقدام به معرفی محله‌ای کنیم که حتی با نقدینگی زیر 800 میلیون تومان، امکان صاحبخانه شدن در این محله را خواهید داشت.

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، اگر نقدینگی محدودی برای خرید خانه دارید، یا با بودجه محدود به دنبال سرمایه‌گذاری هستید، یکی از گزینه‌های مناسب پیش روی شما خرید آپارتمان در اتابک است.

اگر به دنبال خرید آپارتمان در اتابک هستید، باید بدانید که اغلب بافت این محله فرسوده است و از لحاظ شهرسازی اقدامات قابل توجهی در آن انجام نشده است.

بررسی قیمت مسکن در اتابک

متوسط قیمت هر متر مربع در این محله بین 11 تا 15 میلیون تومان است، به همین جهت در این محله به وفور فایل‌های زیر یک میلیارد تومان پیدا خواهید کرد.

برای مثال هم اکنون یک واحد مسکونی 80 متری کلیدنخورده 2 خوابه، با امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور) با قیمت 920 میلیون تومان آگهی شده است. البته شما در این محله به ندرت امکان یافتن خانه نوساز زیر متری 15 میلیون تومان را خواهید داشت.

محله اتابک به نسبت سایر محله‌های منطقه 16 و 15 قیمت مناسب‌تری دارد و بسیاری از مستاجران در طول سالیان اخیر به دلیل گرانی مسکن به سمت این نوع محله‌ها گرایش پیدا کرده‌اند.

خرید آپارتمان در اتابک

اگر به دنبال خانه بزرگ متراژ در این محله هستید، باید بالای یک میلیارد و 500 میلیون نقدینگی داشته باشید؛ برای مثال هم اکنون یک واحد مسکونی 117 متری نوساز سه خوابه با امکانات کامل، یک میلیارد و 800 میلیون تومان آگهی شده است.

شما در این محله واحدهای مسکونی زیر 50 متر زیادی پیدا خواهید کرد، از همین رو شما با یک بودجه محدود می‌توانید در این محله صاحبخانه شوید؛ اما برای سکونت در این محله بهتر است تحقیقات بسیاری انجام دهید چرا که در طی سالیان اخیر ساکنان این محله از افزایش معتادان متجاهر بسیار شکایت داشته‌اند.

شما اگر به دنبال فایل‌های بیشتری در این محله هستید، می‌توانید به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید و خانه ایده‌آل خود را پیدا کنید.

پیش فروش آپارتمان متوقف شد

 بازار معاملات املاک مسکونی با کاهش تعداد فایل‌های پیش فروش آپارتمان مسکن روبرو شده است. هم اکنون در مناطق نیمه جنوبی تهران، شاهد کاهش پیش فروش مسکن تا مرز صفر هستیم.

پیش فروش آپارتمان

«تحویل پاییز» با «قیمت ابتدای تابستان» بازار دوم معاملات مسکن را به دست گرفته است. «مجله ملکی دلتا» احتمال می دهد که تغییر جهت تورم مسکن طی ماه‌های اخیر احتمال افزایش میل به پیش فروش را افزایش می‌دهد.

بازار دوم معاملات مسکن با یک ریسک و دو فرصت پیش فروش واحدهای مسکونی در مقطع زمانی فعلی روبرو است.

در سال‌های اخیر، بازار پیش فروش با برخی محدودیت های قانونی و همچنین شرایط خاص بازار معاملات مسکن مواجه بود.

سازنده‌ها با امید به پیش فروش واحدها در همان مراحل ابتدای برای تامین مالی در راستای ساخت و ساز وارد عمل شدند.

تحقیق میدانی«دنیای اقتصاد» حاکی از آن است که با کاهش قیمت مسکن را در ماه‌های پیش رو تعداد فایل‌های پیش فروش مسکن به حداقل رسیده است.

هم اکنون در مناطق جنوبی تهران تعداد فایل های پیش فروش مسکن تقریبا نزدیک صفر است.

اگر بخواهیم به طور دقیق مناطقی که هنوز با توقف پیش فروش مسکن مواجه نشده اند را اعلام کنیم، می‌توان به یک منطقه خاص و تعاونی ساز در غرب تهران و منطقه 22 اشاره کرد.

در سایر مناطق عملا پیش فروش و پیش خریدی در حال انجام نیست. در مناطق یک و دو نیز پیش فروش مسکن به ندرت قابل دیدن است.

توقف پیش فروش آپارتمان

بازار دوم مسکن چگونه خواهد بود؟

به گفته فعالات بازار معاملات مسکن شهر تهران، «تورم» در چند سال اخیر یکی از دلایل رکود در پیش فروش مسکن بوده است.

از این رو بیشتر سازنده ها ترجیح می‌دهند که به جای پیش فروش واحدها، فروش واحدها را به زمان بعد از تکمیل آنها موکول کنند. با این روند می‌توانند هر واحد را با قیمتی متناسب با تحولات قیمتی در بازار مسکن و همچنین هزینه تمام شده به بازار عرضه کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر از قیمت آپارتمان در جردن «بررسی قیمت خرید آپارتمان در گاندی» را مطالعه نمایید.

صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 صفحه بعد