x تبلیغات
املاک دلتا

قیمت خرید آپارتمان در بهارستان چند؟

 محله بهارستان در منطقه 12 شهر تهران و در محدوده مرکزی شهر واقع شده است و میدان بهارستان از میدان‌های مشهور این محله است.

خرید آپارتمان در جمهوری

«مجله ملکی دلتا» با معرفی یک محله با هویت و تاریخی، خرید آپارتمان را برای شما راحت تر خواهد کرد.

محله بهارستان که در بیشتر مواقع با نام میدان بهارستان شناخته می‌شود، در دل خود خانه‌های اعیانی زیادی دارد که توجه شما را برای خرید جلب خواهد کرد.

یکی از شاخصه‌های این محل به وجود مجلس شورای ملی، ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توان اشاره کرد.

از دیگر جاذبه‌های این محله که باعث خواهد شد که شما راغب به خرید آپارتمان در بهارستان شوید، باغ نگارستان و کاخ بهارستان است.

زیبایی محله بهارستان به حدی است که شما با قدم زدن در کوچه و پس کوچه‌های آن حس و حال خوبی را تجربه کنید.

شاید یکی از مشکلات این محله را به طرح ترافیک و طرح زوج و فرد خلاصه کرد که در ساعات اجرای طرح رفت و آمد با خودرو را برای شما سخت خواهد کرد.

قیمت آپارتمان در جمهوری

قیمت خرید آپارتمان در بهارستان

وجود مراکز خرید، مراکز درمانی و تفریحی، فروشگاه‌ها و تعدد زیاد سوپر مارکت باعث شده که قیمت آپارتمان در بهارستان متنوع باشد.

 شما با کمی جستجو در سایت ملکی دلتا می‌توانید آپارتمان مورد علاقه خود را پیدا کنید. برای نمونه چند آپارتمان که در سایت ملکی دلتا آگهی شده را معرفی خواهیم کرد:

آپارتمان با متراژ 82 متر و 30 سال ساخت با امکانات (انباری) با قیمت 21 میلیون و 951 هزار تومان در هر متر مربع با هزینه یک میلیارد و 800 میلیون تومان قابل خریداری است.

آپارتمان با متراژ 110 متر نوساز و امکانات (پارکینگ – آسانسور) با قیمت 30 میلیون تومان در هر متر مربع با نقدینگی 3 میلیارد و 300 میلیون تومان را از سایت ملکی دلتا انتخاب کنید.

 

قیمت مسکن در محله کرمان تهران

 در این گزارش قرار است شما را با محله‌ای در شرق تهران که شاید کمتر نامش به گوشتان خورده باشد آشنا کنیم و نگاهی به قیمت مسکن در این محله داشته باشیم.

خرید آپارتمان در کرمان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محله کرمان یکی از محله های شرقی پایتخت محسوب می‌شود که در منطقه 8 پایتخت واقع شده است.

این محله از لحاظ دسترسی و امکانات شهری موقعیت تقریبا مناسبی دارد اما یکی از نقاط منفی این محله که می‌توان به آن اشاره کرد وجود آلودگی هوا و آلودگی صوتی است که دلیل آن نزدیکی به بزرگراه‌های رسالت و اتوبان امام علی است.

بافت این محله تلفیقی از خانه‌های نوساز و قدیمی است اما آن طور که گفته می‌شود هیچ پهنه گسلی در این محله وجود ندارد از همین رو می‌توان به دلیل زلزله خیز بودن استان تهران این را یک مزیت برای این محله در نظر گرفت.

خرید آپارتمان در کرمان

بررسی قیمت خرید آپارتمان در کرمان

در ادامه بهتر است به سراغ بررسی قیمت مسکن در این محله برویم تا شما بتوانید برای خرید آپارتمان در کرمان راحت‌تر تصمیم بگیرید.

می‌توان گفت میانگین قیمت مسکن در این محله «متوسط» است و شما می‌توانید به طور متوسط با بودجه بین 25 تا 32 میلیون تومان (هر متر مربع) در این محله اقدام به خرید خانه کنید.

برای مثال در حال حاضر یک واحد آپارتمان 70 متری دو خواب، کوچه اصلی، دو سال ساخت، طبقه سوم با نورگیری عالی، دارای یک پارکینگ، بالکن و انباری، ملک شخصی ساز متری 32 میلیون تومان آگهی شده است.

البته شما این روزها که مسکن در رکود به سر می‌برد امکان یافتن خانه زیر متری 25 میلیون تومان را در این محله خواهید داشت.

برای مثال یک واحد مسکونی 65 متری، دو خواب، 10 سال ساخت، بازسازی شده و با امکانات (پارکینگ – آسانسور – انباری) متری 22 میلیون 800 هزار تومان آگهی شده است از همین رو شما برای خرید این خانه تنها نیاز به یک میلیارد و 480 میلیون تومان بودجه دارید.

اگر به دنبال خرید آپارتمان در محله کرمان هستید و قصد دارید فایل‌های بیشتری از این محله را مشاهده کنید به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.

 

سالانه به ساخت چه تعداد مسکن نیاز داریم؟

 مطابق با محاسبات انجام شده در قالب طرح جامع مسکن، بازار مسکن سالانه به ساخت حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری نیاز دارد.

طرح جامع مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، یکی از مهم‌ترین وعده‌های ابراهیم رئیسی، رییس دولت سیزدهم برای ساماندهی بازار مسکن، جبران کمبود عرضه از طریق ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی است تا به این طریق بتواند نیاز تقاضای موجود در بازار را پاسخ دهد. از همین رو این سوال ایجاد شده که تامین سالانه یک میلیون واحد مسکونی بر چه اساسی پیش بینی شده است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد، محاسبات اولیه این وعده با مطالعات طرح جامع مسکن همخوانی دارد، از همین رو برای رسیدن به این هدف باید سالانه حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری ساخته شود.

طرح جامع مسکن

در این راستا کارشناسان برای تحقق این هدف چند نکته مهم را مورد توجه قرار می‌دهند. نکته اول، که به نظر می‌رسد در این مسیر باید مورد توجه قرار گیرد، تراکم خانوار در واحد مسکونی است.

مردم توان مالی برای خرید خانه ندارند

طی سال‌های اخیر با توجه به افت قابل توجه عرضه مسکن و کافی نبودن توان مالی خانوار برای ورود به بازار، تراکم خانوار در واحد مسکونی افزایش یافته است. به این معنا که در حال حاضر یک و نیم میلیون خانوار هستند که همراه خانوارهای دیگر در یک واحد مسکونی زندگی می‌کنند. عددی که به نوعی نشان دهنده میزان کمبود اساسی در بازار مسکن است.

حال ممکن است این سوال به وجود آید که آیا در مقطع کنونی به میزان نیاز این یک و نیم میلیون خانوار، واحد مسکونی در بازار ساخته و عرضه نشده است؟ در پاسخ به چنین سوالی با تاکید می‌توان گفت مسکن به این میزان عرضه شده اما نکته اساسی آن است که مسکن ساخته شده طی این سال‌ها در توان مالی این خانوارها نیست.

پس نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که مساله اساسی بازار مسکن در نقاط شهری، کمبود مسکن نیست بلکه عدم توانایی مردم در خرید مسکن است.

مطالعه بیشتر: مطلب «جهش قیمت‌ها در بازار اجاره» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

قیمت اوراق مسکن افزایش یافت؟

 قیمت اوراق مسکن نسبت به دو هفته قبل کمی رو به افزایش بوده است؛ متاهل‌های تهرانی که دو هفته قبل با پرداخت 28 میلیون و 608 هزار تومان قادر به گرفتن وام 240 میلیون تومانی بودند، امروز باید برای دریافت این وام 29 میلیون و 808 هزار تومان پرداخت کنند.

بازار مسکن پایتخت

به گزارش مجله ملکی دلتا، افزایش قیمت اوراق مسکن در سال جاری به نحوی بوده است که در سال گذشته برای هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در ماه‌های فروردین و اردیبهشت 60 هزار و 700 و در خرداد ماه سال 1399، 60 هزار و 200 تومان پرداخت شده است.

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر ماه سال گذشته با قیمت 61 هزار و 500 تومان، در مرداد ماه 61 هزار تومان و در شهریور ماه 6 هزار و 900 تومان داد و ستد می‌شود.

اما در فروردین ماه سال جاری با قیمت 61 هزار و 400، در اردیبهشت ماه با قیمت 61 هزار و 300 و در خرداد ماه نیز با قیمت 62 هزار و 100 تومان معامله شد.

افزایش قیمت اوراق مسکن در تهران

براساس این گزارشات، با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا 140 میلیون تومان تسهیلات (100 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و 40 میلون تومان جعاله) دریافت کنند، برای دریافت 100 میلیون تومان تسهیلات باید 200 برگه تسهیلات مسکن خریداری کند که هزینه این تعداد اوراق با تسه 62 هزار و 100 تومانی، 12 میلیون و 420 هزار تومان می‌شود.

متاهل‌های تهران نیز می‌توانند تا سقف 240 میلیون تومان شامل 100 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و 40 میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید 400 برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن 24 میلیون و 840 هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه 4 میلیون و 968 هزار تومان وام جعاله که برای آن باید 80 ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند در مجموع باید 29 میلیون و 808 هزار تومان پرداخت کنند.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید درخصوص تسهیلات مسکن بیشتر بدانید، مطلب «سود و زیان اوراق تسهیلات مسکن در سال گذشته چقدر بود؟» مطالعه نمایید.

مشکل مستاجران زیر سایه عدم نظارت‌ها

 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مصوبه ستاد کرونا برای مستاجران به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های متولی کاملا رها شده و مردم را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده است.

مستاجران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، سید البرز حسینی با اشاره به افزایش سرسام آور اجاره بها مسکن، گفت: با توجه به افزایش نرخ اجاره بها و بروز مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا در جهت حمایت از مستاجران، مصوبه‌ای در خصوص تعیین سقف اجاره بها و عدم جابه‌جایی مستاجران با همکاری قوه قضاییه تصویب کرد.

وی ادامه داد: اجرای مصوبه ستاد کرونا با توجه به اینکه در روزهای آخر دولت قرار داشتیم، کارها به صورت کلی رها و بیش از 90 درصد آن اجرایی نشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از مردم برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند که متاسفانه این مصوبه نیز اجرایی نشده و  بعد از گذشت چند ماه هنوز خبری از پرداخت وام نیست.

مستاجران

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بیش از 2 برابری اجاره‌بها در برخی مناطق تهران، اضافه کرد: در بسیاری از محلات تهران، تصمیم‌گیران نهایی قیمت اجاره‌بها، بنگاه‌های معاملاتی و مشاوران ملکی هستند، از این رو با هدف کسب سود بیشتر در حق کمیسیون قراردادها، اقدام به بالابردن قیمت به شکل نامتعارف می‌کنند.

مصوبات برای مستاجران اجرایی نمی‌شود

حسینی با بیان اینکه هیچ ضمانت اجرایی مناسبی برای اجرای مصوبه ستاد کرونا در خصوص مستاجران وجود ندارد، تاکید کرد: این مصوبه تنها در رسانه‌های مختلف منتشر و اطلاع رسانی شد، اما در عمل به دلیل نبود نظارت کافی از سوی دستگاه‌های متولی اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اساسی وزیر آینده راه وشهرسازی برای کنترل و ساماندهی کوتاه مدت بازار اجاره بها باید پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبه ستاد کرونا باشد.

مطالعه بیشتر: مطلب «۷۷ سال انتظار برای خانه‌دار شدن در تهران» را در سایت مجله ملکی دلتا بخوانید.

معرفی محله هفت حوض (میدان نبوت) تهران

 محله هفت حوض در شرق تهران جزو محله‌های نارمک تهران محسوب شده و به داشتن مراکز خرید متعدد و پر رفت و آمد معروف است.

معرفی محله هفت حوض

محله هفت حوض یکی از محله‌های قدیمی شهر تهران است و جزو میدان‌های بزرگ و بسیار معروف به حساب می‌آید. به گزارش «مجله ملکی دلتا» همین امتیاز سبب ترغیب افراد به خرید آپارتمان در این محدوده شده است.

محله هفت حوض (میدان هفت حوض) در منطقه 8 و سمت شرق تهران است و از بسیاری جهات با بقیه میدان‌های تهران فرق دارد.

در زمان شکل گیری میدان دقیقا هفت عدد حوض وجود داشت اما امروزه بنا بر سلسله اصلاحاتی که روی آن میدان اعمال گردید بر تعداد حوض‌هایش افزوده شد.

میدان هفت حوض فقط مانند یک میدان برای تسهیل در رفت و آمد خودرو طراحی نشده است بلکه در این محله انواع فعالیت‌های اجتماعی در جریان است.

وجود مغازه‌های اطراف میدان، بوتیک‌های لباس، مغازه‌های کیف و کفش فروشی، فضای سبز و طبیعتی آرام بخش و دیگر جاذبه‌ها باعث جذابیت خریداران برای خرید آپارتمان در هفت حوض شده است.

هفت حوض که در نزدیکی محله نارمک قرار دارد با خرید آپارتمان در این محدوده به صد میدان سرسبز نزدیک خواهید شد.

اشنایی و معرفی محله هفت حوض

بررسی قیمت آپارتمان در هفت حوض

با کمی جستجو در سایت ملکی دلتا می‌توانید آپارتمان با متراژهای مختلف در رنج قیمت 30 تا 57 میلیون تومان در هر مترمربع را مانند نمونه‌های زیر پیدا کنید.

آپارتمان با متراژ 46 متر 5 سال ساخت و امکانات (انباری) با 37 میلیون تومان در هر متر مربع با نقدینگی یک میلیارد و 720 میلیون تومان در سایت آگهی شده است.

اگر به دنبال آپارتمان‌های بزرگتر با متراژ 91 متر یک سال ساخت و امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور) با قیمت 46 میلیون و 154 هزار تومان در هر متر مربع  با 4 میلیارد و 200 میلیون تومان نیز در سایت موجود است.

 

۷۷ سال انتظار برای خانه‌دار شدن در تهران

 میانگین دوره انتظار برای خرید مسکن در تهران به ۷۷ سال رسید؛ محاسبات تازه نشان می‌دهد با ادامه شرایط فعلی دیگر عمر طبقه متوسط به خرید مسکن، قد نمی‌دهد.

خرید مسکن در تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران به ۳۰ میلیون تومان رسیده و در این شرایط یک خانوار متوسط تهرانی به‌طور میانگین باید برای خرید یک دستگاه آپارتمان ۷۵ متری با پس‌انداز یک‌سوم کل درآمد سالانه خود، ۷۷ سال منتظر بماند؛ این درحالی است که سن امید به زندگی در ایران ۷۶ سال برآورد شده است.

البته این سناریو به قیمت امروز و با فرض ثبات ارزش ریال و تثبیت درآمد خانوار و قیمت مسکن شدنی است و هرگونه تغییر در این شاخص‌ها می‌تواند دوره ‌انتظار را نیز تغییر دهد.

خرید مسکن در تهران

یک عمر انتظار

محاسبات شاخص دسترسی مسکن بر اساس آمارهای بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که میانگین ارزش یک واحد آپارتمان ۷۵ متری مطابق با الگوی مصرف در شهر تهران با قیمت‌های فعلی به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده که در بهترین سناریو تقریباً ۲۴ برابر میانگین کل درآمد یک خانوار تهرانی در سال ۱۳۹۹ است.

بررسی‌های تغییر درآمد خانوارهای تهرانی در ۳۰ سال اخیر از میانگین رشد ۲۱.۶ درصدی درآمد خانوارها در هر سال حکایت دارد. با این حساب، با فرض اینکه درآمد خانوارهای تهرانی در سال ۱۴۰۰ به‌اندازه میانگین ۲۹ سال اخیر رشد کند و قیمت مسکن بدون هیچ تغییری تا پایان سال ثابت بماند، باز هم میانگین ارزش یک آپارتمان ۷۵ متری در تهران حدود ۲۰ برابر میانگین درآمد سالانه یک خانوار تهرانی خواهد بود و طول دوره انتظار برای خرید مسکن باز هم به حوالی ۶۰ سال می‌رسد.

این در حالی است که سال گذشته، ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت در یک برنامه تلویزیونی، سن امید به زندگی در ایران را بالای ۷۶ سال عنوان کرده بود. به‌عبارت‌دیگر، اگر سرپرست یک خانوار تهرانی از بدو رسیدن به سن قانونی یعنی ۱۸ سالگی مستقل شود و بخواهد با پس‌انداز یک‌سوم درآمد سالانه خود خانه بخرد، به‌طور میانگین در بهترین سناریو باید ۷۸ سال عمر کند و در سناریوی محتمل نیز با فرض ثبات شرایط موجود تا ۹۵سالگی قادر به خرید یک آپارتمان ۷۵ متری در منطقه متوسط تهران نخواهد بود.

قدرت ۵ برابری مسکن به درآمد

بررسی آمارهای مربوط به تغییرات درآمد خانوارهای تهرانی و تحولات قیمت مسکن از سال ۱۳۷۱ تا سال ۱۳۹۹ حاکی از این است که در این دوره ۲۹ ساله، درآمد خانوارهای تهرانی حدود ۲۲ هزار و ۴۶۰ درصد رشد کرده و از حدود ۴۲۴ هزار تومان در سال ۱۳۷۱ به ۹۵ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

در مقابل اما، شیب افزایش قیمت مسکن در این دوره ۲۹ ساله بسیار بیشتر بوده و میانگین قیمت هر آپارتمان ۷۵ متری مطابق با الگوی مصرف از حدود ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۷۱ به حوالی ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «تولیدکنندگان مسکن، عاجز از تولید!» را در سایت مجله ملکی دلتا بخوانید.

جهش قیمت‌ها در بازار اجاره

 تیغ تیز بی سر و سامانی اجاره بر گلوی اقشار آسیب‌پذیر» توصیف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از وضعیت کنونی است؛ از طرف دیگر بررسی‌ها از رشد اجاره‌بها در مقایسه با اوایل تابستان و حتی نسبت به دو هفته قبل حکایت دارد و ظاهرا اعتنای چندانی به سقف مجاز افزایش ۲۵ درصد نمی‌شود.

رشد اجاره‌ بها

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، تیغ تیز بی سر و سامانی اجاره بر گلوی اقشار آسیب‌پذیر» توصیف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از وضعیت کنونی است؛ از طرف دیگر بررسی‌ها از رشد اجاره‌بها در مقایسه با اوایل تابستان و حتی نسبت به دو هفته قبل حکایت دارد و ظاهرا اعتنای چندانی به سقف مجاز افزایش ۲۵ درصد نمی‌شود.

جهش قیمت‌ها در بازار اجاره، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را بر آن داشت تا اولویت خود را بر این حوزه بگذارد. رستم قاسمی در پیامی توئیتری نوشته است: «اولین گام در حوزه مسکن، برداشتن تیغ تیز بی‌سرو سامانی ‌اجاره از گلوی نحیف اقشار آسیب‌پذیر است».

افزایش اجاره بها در یک ماه گذشته

اما از بازار اجاره خبر می‌رسد که با وجود رکود قراردادها، اجاره‌بها طی یک ماه اخیر افزایش یافته است. هم‌اکنون نیز عمده فایل‌های عرضه شده به بازار اجاره از نوع قدیمی و نامرغوب هستند. این درحالی است که مالکان به بهانه رشد تورم، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و عقب ماندگی نرخ رشد اجاره از قیمت مسکن، نرخ‌هایی را پیشنهاد می‌دهند که از توان مستاجران خارج است.

در عین حال اغلب اجاره‌نشین‌ها قرارداد خود را تمدید می‌کنند و کماکان گزارش‌های میدانی از تعیین اجاره‌بها بالاتر از سقف مجاز مشخص شده توسط ستاد ملی کرونا حکایت دارد.

رشد اجاره‌ بها

نگاهی به فایل‌های موجود در بازار اجاره حاکی از آن است که با نرخ‌های رهن فعلی، حدود دو سال قبل (یک و نیم سال بعد از شروع روند افزایش قیمت مسکن) می‌شد در تهران، مسکن خریداری کرد. آمار تیرماه ۱۴۰۰ رسمی می‌گوید اجاره‌بها در تهران ۳۵ درصد و در کل کشور حدود ۳۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته اما کف بازار، بخصوص در مناطق برخوردار و نیمه برخوردار، گویای افزایش ۵۰ تا ۷۰ درصد و بعضا ۱۰۰ درصد است.

در پرتقاضاترین محدوده بازار مسکن شهر تهران یعنی منطقه ۵، نرخ رهن کامل واحدهای ۵۰ تا ۷۰ متر قدیمی حداقل ۲۵۰ میلیون تومان است و در واحدهای کمتر از ۵ سال بر اساس موقعیت و امکانات به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

در تهرانپارس شرقی واقع در منطقه ۴ نیز که از تقاضای بالایی برای خرید و اجاره برخوردار است نرخ رهن کامل واحدهای ۵۰ تا ۷۰ متر، بسته به سن بنا و امکانات بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان تعیین می‌شود. این در حالی است که سال گذشته با ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به راحتی می‌شد در تهرانپارس آپارتمان رهن کرد.

بازار اجاره بها در جنوب تهران

اوضاع بازار اجاره در جنوب تهران نیز چندان مناسب نیست؛ به طوری که به دلیل تراکم جمعیت برای رهن یک واحد نقلی قدیمی در مناطق ۱۴ و ۱۵ باید دست کم ۱۵۰ میلیون پرداخت کرد که البته اغلب از امکانات کامل برخوردار نیستند.

مطالعه بیشتر: مطلب «با چقدر نقدینگی در توانیر خانه بخریم؟» را در سایت مجله ملکی دلتا بخوانید.

تمدید وام بدون سپرده خرید مسکن تا پایان شهریور

 بانک مسکن اعلام کرد که تسهیلات بدون سپرده بانک مسکن تا پایان شهریور سال جاری تمدید شده است.

وام بدون سپرده خرید مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بانک مسکن مهلت استفاده از تسهیلات طرح 82 را تا پایان شهریور سال 1400 تمدید کرد.

وام بدون سپرده خرید مسکن در راستای مساعدت با خریداران واحدهای مسکونی و پاسخگویی به تمامی درخواست‌های واصله و تعهدات ایجاد شده توسط شعب، تمدید مدت استفاده از منابع ناشی از صدور اوراق رهنی مذکور و با در نظر گرفتن تعطیلی‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا،تا پایان شهریور ماه سال 1400 تمدید خواهد شد.

اعطای وام بدون سپرده خرید مسکن مذکور مشمول متقاضیانی می‌شود که پیش نویس قرارداد آن حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1400 تنظیم و قرارداد ذیربط حداکثر تا تاریخ 30 مهر 1400 در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.

پرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده که از دی ماه سال جاری به متقاضیان پرداخت خواهد شد به نحوی است که نیمی از مبلغ تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و مابقی از محل منابع بدون سپرده پرداخت می‌شود. به این ترتیب متقاضیان فقط برای نیمی از تسهیلات نیازمند خرید اوراق هستند.

 

پیشنهاد مطالعه: اگر مجرد هستید و تمایل به دریافت وام مسکن دارید، مطلب «وام مسکن مجردان و متاهلان چقدر است؟» مطالعه کنید.

کدام طبقه آپارتمان برای سکونت بهتر است؟

 اگر قصد خرید آپارتمان در تهران را دارید، بهتر است به انتخاب طبقه نیز دقت کنید زیرا انتخاب طبقه مناسب برای سکونت یکی از نکات خرید آپارتمان خوب در تهران است.

انتخاب طبقه آپارتمان

انتخاب طبقه مناسب آپارتمان برای سکونت نیاز به بررسی برخی نکات و معیارهای اساسی دارد که امروز «مجله ملکی دلتا» به آن می‌پردازد.

پیش از خرید آپارتمان در سایت ملکی دلتا باید در انتخاب طبقه آپارتمان خود تمامی جوانب را مدنظر قرار بدهند. تغییر عقیده پس از امضای قرارداد، هزینه و دردسرهایی مانند اسباب کشی دوباره و جستجوی آپارتمان را برای شما در پی‌دارد.

برای مثال اگر نقدینگی زیادی برای خرید آپارتمان ندارید بهتر است طبقات پایین‌تر را انتخاب کنید. اما از سوی دیگر این طبقات در فصل‌های پاییز و زمستان به دلیل قرار گرفتن بر روی پیلوت نیاز به سیستم گرمایشی زیادی دارد.

انتخاب بهترین طبقه آپارتمان

فاکتورهای مهم در انتخاب طبقه مناسب آپارتمان

منظره و چشم انداز جزو فاکتورهایی است که یک طبقه را نسبت به دیگر طبقات متمایز می‌کند. در اکثر موارد طبقات اول و دوم از داشتن آن محروم هستند و از این رو قیمت آن نسبت به طبقات دیگر کمتر است.

آفتاب‌گیر بودن و ورود نور طبیعی به داخل یکی از گزینه‌هایی است که به هنگام خرید آپارتمان خیلی به چشم خواهد آمد. وجود نور کافی خانه را بزرگتر از حالت طبیعی نشان می‌دهد.

اگر تمایل به پرورش گل‌های آپارتمانی و روشنایی زیاد در خانه هستید، طبقات بالاتر از طبقه اول و دوم را انتخاب کنید.

چنانچه بیشتر روز را در خانه هستید و نیاز به سکوت و آرامش دارید بهتر است طبقات پایین‌تر را انتخاب نکنید. واحدهای طبقه اول فاصله کمتری با سطح خیابان دارند و سروصدای رهگذران برای ساکنین واحد آزاردهنده خواهد بود.

اگر قصد شما از خرید آپارتمان برای سالمندان یا افرادی با مشکلات حرکتی است، بهتر است طبقات اول یا دوم را معامله کنید. احتمال خرابی آسانسور،  کمبود فشار آب یا گرمای شدید در فصل های گرم سال برای این افراد قابل تحمل نخواهد بود.

در مجموعه طبقه مناسب برای سکونت بسته به شرایط زندگی شما، سن، شرایط بدنی و توانایی مالی شما برای خرید آپارتمان متغیر است.

پیشنهاد مطالعه: اگر قصد خرید آپارتمان در مناطق 15 و 16 را دارید، مطلب «با بودجه محدود در مناطق 15 و 16 صاحبخانه شوید» مطالعه کنید.

صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 صفحه بعد