x تبلیغات
املاک دلتا

ساخت و ساز در اصفهان از تهران پیش افتاد

 آمارها نشان می‌دهد ساخت‌وساز در اصفهان و 2 استان دیگر همچنان از تهران پررونق‌تر است.

ساخت و ساز در اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، براساس آمارهای رسمی، در زمستان پارسال، از نظر تعداد پروانه‌های ساختمانی در مناطق شهری و ساخت و ساز در اصفهان و استان های خراسان رضوی و فارس به رتبه‌های اول تا سوم دست یافتند.

سازندگان تهرانی رغبتی برای آغاز پروژه‌های مسکونی جدید ندارند و در طول سال گذشته، حتی در فصل‌هایی که تولید مسکن در کل کشور رشد کرده و حتی برخی از شهرستان‌ها با جهش‌های دو و سه‌رقمی تولید مسکن مواجه شده‌اند، باز هم واکنشی برای تولید مسکن جدید نشان نداده‌اند.

در زمستان سال گذشته ۵۲ هزار و ۳۳۴ پروانه ساختمانی برای تولید مسکن در کل مناطق شهری کشور صادر شده که از نظر تعداد، ۹ هزار و ۴۸۱ فقره نسبت به زمستان ۹۸ افزایش دارد.

آنگونه که آمارها نشان می‌دهد، میزان صدور پروانه‌های ساختمانی در کشور ۲۲.۱ درصد، ساخت و ساز در اصفهان ۲۸.۸ درصد، در خراسان رضوی ۹۸.۹ درصد و در استان فارس ۳۹.۶ درصد رشد کرده؛ اما میزان صدور پروانه ساختمانی در استان تهران کمتر از یک درصد رشد داشته است.

جهش هزینه نهاده‌های ساختمانی از یک‌سو و گرانی زمین مناسب برای ساخت‌وساز از سوی دیگر باعث شده حاشیه سود ساخت‌وساز مسکونی در شهر تهران با احتساب خواب سرمایه کمتر و نامطمئن‌تر شود و به همین دلیل تعداد کمتری از سازندگان حرفه‌ای برای آغاز پروژه‌های جدید تمایل نشان می‌دهند.

انتظار می‌رود متولیان اقتصاد برنامه منسجمی برای استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در تولید مسکن تدوین کنند تا هم اهداف قانونی در توسعه تعاونی‌ها و مشارکت دادن مردم در اقتصاد محقق شود و هم امکان برنامه‌ریزی منسجم برای تولید مسکن به‌خصوص برای اقشار کم‌درآمد و دهک‌های متوسط فراهم آید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «قیمت خرید آپارتمان در منطقه 6 اصفهان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

معلمان مستاجر خانه دار می شوند!

 قرار است دولت افراد فاقد مسکن را صاحب‌خانه کند، معلمانی که خانه ندارند نیز می‌توانند متقاضی دریافت مسکن باشند.

معلمان مستاجر

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از نماینده مجلس، قرار است معلمان مستاجر و فاقد مسکن در طرح دولت صاحبخانه شوند.

محمد سبزی اعلام کرد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تدابیری اندیشیده شده تا فرهنگیان فاقد مسکن نیز می‌توانند خانه دار شوند.

اگرچه این نماینده مجلس از خانه دار شدن معلمان در طرح اقدام ملی مسکن گفته اما دولت در حال حاضر در تکاپوی اجرای طرح جهش تولید مسکن است. این طرح را مجلس در دولت قبل تصویب کرد اما اجرای آن به دولت جدید واگذار شده و آیین‌نامه اجرایی آن را وزارت راه و شهرسازی دولت رئیسی تدوین می‌کند.

در طرح جهش تولید مسکن قرار است در چهار سال 4 میلیون واحد مسکن ساخته شود، یعنی سالی یک میلیون واحد. وزیر راه در این خصوص توضیح داده که ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می‌برد. بنابراین قرار است در وهله نخست ساخت حدود دو میلیون واحد مسکونی شروع شود.

معاون وزیر راه نیز تاکید کرد: اصلی‌ترین شرط دولت برای معلمان مستاجر این است که فاقد مسکن باشند.چهار شرط فاقد مسکن بودن، استفاده نکردن از تسهیلات دولتی، سابقه سکونت ۵ ساله در شهر مورد تقاضا و تاهل برای متقاضیان مسکن وجود دارد.

بنابراین فاقد مسکن‌ها چه معلم باشند، چه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و چه از گروه‌های دیگر اگر شرط تاهل، عدم استفاده از تسهیلات مسکن و سابقه سکونت را داشته باشند می‌توانند برای خانه در طرح اقدام ملی مسکن یا جهش تولید مسکن ثبت‌نام کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تعادل در بازار مسکن با ساخت ۱۵۰هزار واحد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

مظنه قیمت مسکن در پردیس چقدر است؟

 میانگین قیمت مسکن‌های مهر پردیس از مسکن‌های بافت شهری این منطقه بسیار پایین‌تر است.

مظنه قیمت مسکن در پردیس

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بررسی بازار مسکن نشان می‌دهد که مظنه قیمت مسکن در پردیس البته در بافت شهری آن، با متری 15 تا 30 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

مشاوران املاک درحالی روند قیمت‌ها در بازار مسکن حاشیه تهران را صعودی پیش بینی می‌کنند که در حال حاضر ثبات قیمتی در این بازار حاکم است.

در حالی که خرید و فروش ملک در پایتخت به کف رسیده است اما بازار مسکن‌های مهر حاشیه شهر تهران کماکان پر رونق است و به گفته مشاوران املاک این منطقه، در چند ماه اخیر در حالی تقاضا برای مسکن‌های مهر افزایش یافته است که در بافت شهرهای پردیس و پرند تقاضا کماکان در کف است.

رصد بازار مسکن پردیس از قیمت های نجومی در این بازار حکایت دارد؛ در حال حاضر خانه های تکمیل نشده مسکن مهر پردیس به قیمت متری ۷ تا ۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود که واحدهای ۸۰ متری آن نزدیک به ۶۳۰ میلیون تومان تمام خواهد شد.

در سایر شهرهای حاشیه‌ای تهران نیز وضعیت به همین منوال است و میانگین قیمت مسکن‌های مهر به نسبت بافت شهری بسیار پایین‌تر است؛ در حال حاضر میانگین قیمت مسکن‌های مهر در پرند متری ۵ میلیون تومان است و از طرف دیگر میانگین قیمت مسکن در بافت شهری این منطقه متری ۱۲ تا ۳۰ میلیون تومان است.

مظنه قیمت مسکن در پردیس

توجه کنید که قیمت‌ها بر حسب تومان و تقریبی است، چراکه قیمت مسکن در تهران با توجه به نوع ساختمان و یا نظر مالک تغییر می‌کند.

خرید آپارتمان در پردیس با متراژ 100 متری / قیمت: یک میلیارد و 350 میلیون.

خرید خانه در منطقه پردیس با مساحت 105 متر / قیمت: یک میلیارد و 550 میلیون.

قیمت خانه 85 متری در پردیس / قیمت: 650 میلیون.

خرید آپارتمان 114 متری در پردیس / قیمت: 570 میلیون.

مظنه قیمت خانه در پردیس با متراژ 86 متر / قیمت: 670 میلیون.

پیشنهاد خرید: اگر قصد سکونت در منطقه 8 تهران را دارید، خرید آپارتمان در وحیدیه گزینه مناسبی است که در سایت ملکی دلتا آگهی شده است.

کوچ مردم به جنوب تهران برای خرید واحدهای کوچک متراژ

 سوق یافتن تقاضای مصرفی به سمت واحدهای کوچک متراژ و ارزان قیمت در سه منطقه پرتراکم جنوب تهران منجر به کوچ طرف عرضه از شمال به نیمه جنوبی پایتخت شده است.

واحدهای کوچک متراژ

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، جهش قیمت مسکن در مناطق برخوردار شهر تهران، معادله سود در این بازار را تغییر داده است. آمارها نشان می‌دهد پس از رشد قیمت ملک در شمال پایتخت تقاضای واقعی در این محدوده کاهش یافته و بر همین اساس تقاضای سفته‌بازی در جست‌وجوی مناطق پرمعامله به سمت جنوب تهران روانه شده است. گزارش‌های میدانی حاکی از آن است بخر و بفروش‌ها که بین سالهای ۹۶ تا ۹۹ اغلب در شمال پایتخت حضور داشته‌اند ضمن ورود به فاز احتیاط در این محدوده، نیم نگاهی به جنوب تهران دارند.

سازندگان نیز با برداشت صحیح از کاهش توان طرف تقاضا، سیاست خود را از ساخت واحدهای بزرگ متراژ در شمال تهران به احداث آپارتمان‌های کوچک در جنوب پایتخت تغییر داده‌اند. مناطق ۱۰، ۱۴ و ۱۵ از جمله مناطق جدید هدف سازندگان و همچنین سفته‌بازان شده است.

در حال حاضر منطقه ۱۰ واقع در نیمه جنوبی تهران که تنها حدود ۱.۲ درصد از کل مساحت و ۳.۵ درصد جمعیت این کلانشهر را شامل می‌شود ۱۰ درصد معاملات مسکن را به خود اختصاص می‌دهد.

منطقه ۱۴ نیز با ۲.۳ درصد از کل مساحت تهران حدود ۵ درصد از جمعیت این شهر و ۶.۳ درصد از معاملات مسکن را در بر می‌گیرد. همچنین منطقه ۱۵ با ۷.۳ درصد از کل جمعیت و ۶.۱ درصد از کل مساحت شهر تهران ۴.۳ درصد از معاملات مسکن را به خود اختصاص می‌دهد. با این حال منطقه ۱۵ به هدف اول ساخت و ساز در شهر تهران تبدیل شده است.

واحدهای کوچک متراژ

نمایه‌های فوق گویای دو مطلب است؛ اول اینکه مناطق مذکور از تراکم جمعیتی بالایی به نسبت مساحت برخوردارند و دوم، اغلب واحدهای مسکونی این مناطق از نوع کوچک متراژ هستند. در حال حاضر میانگین قیمت مسکن در هر سه منطقه مورد نظر از متوسط شهر تهران پایین‌تر است. میانگین قیمت هر متر خانه در منطقه ۱۰ به میزان ۲۰.۶ میلیون تومان، منطقه ۱۴ بالغ بر ۲۲.۸ میلیون و منطقه ۱۵ به میزان ۱۶.۴ میلیون تومان است. متوسط قیمت مسکن در کل شهر تهران نیز ۳۱.۷ میلیون تومان برآورد می‌شود.

با اینکه ساخت و ساز در تهران در مقایسه با پارسال ۱۸ درصد و نسبت به ۱۰ سال قبل ۸۰ درصد کاهش یافته، طبق آخرین آماری که شهرداری تهران ارایه داده در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیشترین صدور پروانه ساختمانی به ترتیب مربوط به منطقه ۱۵ با ۲۸۱ فقره، منطقه چهار با ۲۲۷ فقره، منطقه ۲ با ۱۷۹ فقره، منطقه ۱۴ با ۱۶۰ فقره و منطقه ۸ با ۱۵۴ فقره بوده است. این در حالی است که بیشترین معاملات به ترتیب در مناطق ۵، ۱۰، ۲، ۴ و ۱۴ انجام می‌شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «قیمت خرید آپارتمان در منطقه 6 اصفهان» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

هشدار مدیر معاملات هلدینگ دلتا به خریداران ملک در ترکیه

 چهارمین «برنامه دلتا تاک» با موضوع اقبال مردم برای خرید و فروش ملک در بازار ترکیه با حضور عیسی همتی مدیر معاملات هلدینگ دلتا منتشر شد.

خرید و فروش ملک در ترکیه

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، عیسی همتی با بیان اینکه در دو سال اخیر حدود هزار ملک توسط ایرانیان در ترکیه خریداری شده است، عنوان کرد: در دو سال اخیر، ایرانیان پس از کشور عراق در خرید و فروش ملک رکورددار بوده‌اند؛ اما ایرانیان در سال ۱۴۰۰ از این کشور پیشی گرفتند.

مدیر معاملات هلدینگ دلتا با بیان اینکه دلایل متعددی وجود دارد که ایرانیان در سال‌های اخیر به خرید و فروش ملک در ترکیه رو روی آورده‌اند، گفت: مهمترین عامل استقبال ایرانیان برای خرید ملک در ترکیه مهاجرت است؛ افرادی که قصد مهاجرت به کشورها را دارند با خرید ملک در ترکیه اقدام به اخذ اقامت می‌کنند و پس از آن برای مهاجرت به سایر کشورها اقدام می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در چند سال اخیر کشورهایی مانند دوبی، ترکیه، اسپانیا و … با تبلیغاتی که در این حوزه داشتند باعث ایجاد محرک‌های در ایران شدند که این امر باعث شد ارز بسیاری برای خرید ملک در سایر کشورها از ایران خارج شود.

خرید و فروش ملک در ترکیه

همتی به خریداران ملک در ترکیه هشدار داد و در این رابطه گفت: در چند سال گذشته گرجستان با تبلیغاتی که انجام داد، اعلام کرد که این کشور سکوی پرشی برای مهاجرت به سایر کشورها است، از همین رو مردم با خرید ملک در این کشور می‌توانند به راحتی مهاجرت کنند.

مدیر معاملات هلدینگ دلتا در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: اما زمانی که مردم قصد فروش ملک خود را داشتند اعلام کردند که این قرارداد فقط یک توافقنامه بوده و امکان خرید و فروش ملک وجود نداد و برای فروش باید سند اخذ شود؛ قیمت اخذ سند تقریبا نزدیک به قیمت خود ملک بود. مطمئنا ترکیه نیز در آینده نزدیک همین کار را خواهد کرد. (برای مشاهده ویدئو کامل این گفتگو در اینجا کلیک کنید.)

مطالعه بیشتر: مطلب «باخت خریداران ملک در ترکیه» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

ساخت ۴ میلیون مسکن ارزان آغاز شد!

 همزمان با تامین زمین های جدید برای آغاز ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی ارزان و با کیفیت، ثبت نام از متقاضیان در روزهای آینده انجام و برنامه دولت برای جبران کسری مسکن شروع می‌شود.

ساخت ۴ میلیون مسکن ارزان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، طرح ساخت چهار میلیون واحدی مسکونی که به دستور رییس‌جمهوری در دستور کار قرار گرفته، در آستانه تعیین رقم تسهیلات اعطایی و آغاز ثبت‌نام در ۳۱ استان کشور قرار دارد.

قرار است برای اجرای پروژه ساخت ۴ میلیون مسکن ارزان از سازندگان حرفه‌ای و بخش‌های دولتی مانند بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بخش خصوصی استفاده شود.

خط قرمز دولت در اجرای این طرح قیمت آن است که باید مناسب جیب دهک های اول تا سوم باشد.  قرار است که دولت بیشترین کمک را برای دهک‌های اول تا سوم از طریق «صندوق ملی مسکن» انجام دهد.

بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن، چنانچه ظرف دو ماه اراضی برای ساخت مسکن از سوی موسسات دولتی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها معرفی و واگذار نشود، ثبت اسناد و املاک کشور می‌تواند یک‌طرفه سند را به نام راه و شهرسازی صادر کند.

تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساخت ۴ میلیون مسکن ارزان در سال ۳۶۰ هزار میلیارد تومان است و این عدد متناسب با تورم در سال‌های آتی افزایش پیدا می کند.

پیشنهاد وزارت راه این است که در شهرها تا ۴۰۰ میلیون تومان و در روستاها تا ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به خانه های این طرح اختصاص یابد. برای اقشار ضعیف هم سود کاهش یافته و هر سال بازپرداخت افزایش خواهد یافت.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «قیمت آپارتمان نوساز در تهران چقدر است؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

قیمت آپارتمان نوساز در تهران چقدر است؟

 رصد فایل‌های فروش واحدهای مسکونی در استارت‌آپ‌های ملکی نشان‌دهنده یک آلارم قیمتی از سوی بازار به سازنده‌ها و مالکان واحدهای مسکونی کلیدنخورده و نوساز است.

قیمت آپارتمان نوساز

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مالکان آپارتمان نوساز به‌ویژه واحدهای مسکونی کلیدنخورده هم‌اکنون از واقعیت‌های بازار و به‌ویژه شرایط رکودی حاکم بر معاملات ملک اطلاع چندانی ندارند. از این رو سطح قیمت‌های پیشنهادی خود را متفاوت از آنچه عرف بازار شناخته می‌شود، تعیین می‌کنند.

هم‌اکنون یک آلارم از سمت بازار به مالکان این واحدها که عموما سازنده هستند مخابره می‌شود.پیام این آلارم قیمتی آن است که مالکان وعرضه‌کننده‌های این واحدها باید هر چه سریع‌تر نسبت به تعدیل قیمت‌های پیشنهادی خود و واقعی‌سازی قیمت‌ها اقدام کنند.

قیمت پیشنهادی آپارتمان نوساز در تهران

توجه کنید که قیمت‌ها بر حسب مترمربع به تومان بوده و تقریبی است، چراکه قیمت مسکن در تهران با توجه به نوع ساختمان و یا نظر مالک تغییر می‌کند.

محله جشنواره، خیابان زهدی با متراژ 55 و دو سال ساخت / قیمت: 15 میلیون و 630 هزار.

خرید آپارتمان در جنت آباد جنوبی با متراژ 129 متر و 5 سال ساخت / قیمت: 50 میلیون و 387 هزار.

آپارتمان نوساز 80متری در اشرفی اصفهانی / قیمت: 35 میلیون.

آپارتمان نوساز در شهرک راه آهن با متراژ 116 متر / قیمت: 25 میلیون و 500 هزار.

محله نیاوران با متراژ 82 متر و یک سال ساخت/ قیمت: 79 میلیون و 268 هزار.

آپارتمان نوساز در فرمانیه خیابان مهدیزاده با متراژ 75 متر / قیمت : 93 میلیون و 333 هزار.

خانه نوساز در شهرک غرب با متراژ 125 متر و 4 سال ساخت / قیمت: 79 میلیون.

آپارتمان در پیروزی خیابان طبرسی با متراژ 53 و 5 سال ساخت / قیمت: 28 میلیون و 300 هزار.

پیشنهاد خرید: اگر قصد سکونت در منطقه 5 تهران را دارید، خرید آپارتمان در شهران شمالی به تعداد مفرط در سایت ملکی دلتا آگهی شده است.

مشمولان تخفیف مالیات اعلام شدند

 اعطای ۲۵ درصد پاداش و جایزه خوش حسابی به مؤدیانی که بدهی عوارض ساختمانی ملک خود را به صورت نقدی و یکجا پرداخت نمایند

تخفیف مالیات

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، به استناد اصلاحیه مصوبه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران، به منظور تشویق و تسهیل وصول مطالبات شهرداری، آن دسته از مؤدیانی که تمایل داشته باشند عوارض ساختمانی خود را تا تاریخ ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۰ به صورت نقدی و یکجا پرداخت نمایند، مشمول پاداش و جایزه خوش حسابی به میزان بیست و پنج درصد (تخفیف مالیات) خواهند بود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به قانون جهش تولید مسکن و الزام دولت سیزدهم به ساخت مسکن برای اقشار مختلف مردم، بیان داشت: رونق ساخت و ساز علاوه بر آنکه از افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن و اجاره بهاء ممانعت به عمل می آورد، موجب رونق اقتصادی نیز خواهد شد .

وی در ادامه افزود: رونق درحوزه مسکن می‌تواند رونق صنایع و سایر کارگاه های مختلف و وابسته به حوزه ساخت و ساز را به دنبال داشته باشد.

فلاح تصریح کرد: شهروندان می‌توانند از طریق مراجعه به ادارات شهرسازی و درآمد مناطق ۲۲گانه و یا دفاتر خدمات الکترونیکی شهر، عوارض ملک خود را پرداخت نمایند.

به نظر می‌رسد مدیریت شهری با پیش‌بینی این جایزه خوش‌حسابی درصدد است بخشی از درآمدهای حوزه ساخت و‌ساز را در کوتاه‌ترین زمان ممکن وصول کند.

سازندگانی که ظرف حدود یک ماه پیش رو نسبت به تسویه بدهی مربوط به عوارض ساخت و‌ساز خود اقدام کنند، می‌توانند از تخفیف مالیات یا به اصطلاح جایزه ۲۵ درصدی که شهرداری در نظر گرفته است، استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «ثبت نام طرح جهش تولید مسکن اصفهان آغاز می شود!» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

قیمت گران‌ترین و ارزان‌ترین آپارتمان فروخته شده اعلام شد

 قیمت گرانترین و ارزان ترین آپارتمان فروخته شده در ایران در زمستان سال گذشته اعلام شد.

گران ترین آپارتمان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» به نقل از مرکز آمار ایران، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در زمستان سال گذشته گران ترین آپارتمان فروخته شده در ایران قیمتی برابر با ۱۶۸ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۴۰۰ تومان در هر متر مربع داشته است .

در گزارش مرکز آمار ایران اعلام نشده است که این خانه در کدام شهر ایران واقع شده است. بر اساس این گزارش متوسط قیمت فروش آپارتمان در کل کشور در زمستان سال گذشته برابر با ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

این متوسط قیمت، فاصله عجیب قیمت گران‌ترین آپارتمان فروخته شده در ایران با متوسط قیمت مسکن را نشان می دهد.

گران ترین آپارتمان

البته در گزارش مرکز آمار ایران قیمت ارزان‌ترین آپارتمان فروخته شده نیز مور اشاره قرار گرفته است. قیمت هر متر مربع از ارزان ترین آپارتمان فروخته شده در کشور رقم باورنکردنی ۱۰۰ هزار تومان را داشته است. البته در این گزارش محل قرارگیری این واحد مسکونی که عنوان ارزان ترین واحد مسکونی در ایران را داراست، ذکر نشده است.

لازم به توضیح است که مناطق یک و سه و برخی از محله‌ها در منطقه دو تهران، از گران‌ترین مناطق پایتخت محسوب می‌شود که قیمت بازار املاک در آن‌ها بسیار بالاست. قیمت مسکن در این مناطق خصوصا در منطقه یک گاه به ارقامی عجیب می‌رسد و در یک ماه اخیر برخی از واحدها با قیمت بالای 100میلیون تومان به ازای هر متر مربع نیز به فروش رسیده که با توجه به متراژ بالای واحدها، اعدادی عجیب به ثبت رسیده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «مسکن رایگان برای چه کسانی اجرایی شد؟» را در مجله ملکی د

لتا بخوانید.

مردم اصفهان در ثبت اطلاعات ملکی تسریع کنند

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مردم اصفهان در ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور تسریع کنند چراکه به موجب قانون، ارائه بسیاری از خدمات منوط به ثبت اطلاعات در این سامانه است.

مردم اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از علیرضا قاری‌قرآن، طبق الزام قانونی مردم اصفهان (تمامی سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر) مکلف هستند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی https://amlak.mrud.ir ثبت کنند.

وی اظهار کرد: در صورت عدم ثبت اطلاعات ملکی، آن واحد مسکونی، خالی تلقی می‌شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی می‌شود.

علیرضا قاری‌قرآن ادامه داد: براین اساس هر زمان که نیاز به اخذ مفاصا حساب مالیاتی برای ملک مورد نظر باشد مالک آن واحد مکلف به پرداخت جرائم مالکیتی ملک می‌شود.

وی گفت: میزان مالیات مربوطه از شش تا هجده برابر مالیات بر اجاره تعیین شده است بنابراین رقم مالیات متعلقه بسیار قابل توجه بوده و مالک متضرر می‌شود.

قاری‌قرآن تاکید کرد: مردم اصفهان در ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور تسریع کنند چرا که به موجب قانون، ارائه بسیاری از خدمات از جمله افتتاح حساب بانکی، صدور دسته چک، خرید انشعابات برق، آب، فاضلاب و … منوط به ثبت اطلاعات در این سامانه است.

وی اذعان داشت: عدم ثبت اطلاعات و عدم خوداظهاری در سامانه ممکن است مشکلات عدیده‌ای برای خانوارها در استفاده از این خدمات ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «عباس‌آباد، محله‌ای گران قیمت در اصفهان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 صفحه بعد