x تبلیغات
املاک دلتا

قیمت مسکن در محله جابر انصاری اصفهان چند؟

 محله ای که قرار است برای خرید ملک به شما پیشنهاد دهیم، محدوده خیابان جابرانصاری است. این خیابان در محدوده شمالی شهر اصفهان و در منطقه 8 واقع شده است.

خرید آپارتمان در جابر انصاری

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محدوده خیابان جابرانصاری با محله‌هایی همچون خانه اصفهان، رزمندگان، میرعماد، کاوه و … مجاورت دارد و از امکانات خوبی برای سکونت برخوردار است.

این خیابان یکی از بهترین لوکیشن های منطقه 8 اصفهان به شمار می آید که دسترسی بسیاری خوبی به چهار جهت شهر یعنی (شرق-غرب – شمال و جنوب) دارد.

اگر به دنبال خرید آپارتمان در جابر انصاری هستید لازم است که بدانید این محدوده به چهار محله لاله، عباسی، رستمی، 20 متری بهار تقسیم شده است که از محبوبیت خاصی برخوردار است، از همین رو در طی سالیان اخیر ساخت و سازهای زیادی در آن انجام شده است.

قیمت ملک در این محله تا حدودی بالاتر از محله اشراق است؛ برای مثال شما با بودجه بین 20 تا 23 میلیون تومان (هر متر مربع) در محله اشراق می توانید صاحب یک ملک نوساز شوید اما نقدینگی شما برای خرید خانه نوساز در محله جابر انصاری باید بالای 28 میلیون تومان برای هر متر مربع، بودجه داشته باشید.

خرید آپارتمان در جابر انصاری

شما با نقدینگی بین 17 تا 20 میلیون تومان می‌توانید در این محله صاحب خانه‌های بالای 100 متری با عمر بنای بالای 8 سال شوید؛ این قیمت‌های ذکر شده میانگین هستند چرا که همانطور که می‌دانید قیمت مسکن متناسب با سال ساخت، امکانات، موقعیت جغرافیایی، نوع ساخت، نظر فروشنده و … متغییر است.

در حال حاضر قیمت یک واحد مسکونی 170 متری، کلیدنخورده، سه خوابه، طبقه دوم، با امکانات (آسانسور – انباری – پارکینگ) در سایت ملکی دلتا با قیمت 4 میلیارد و 700 میلیون تومان آگهی شده است.

شما با داشتن نقدینگی زیر یک میلیارد و 500 میلیون تومان به سختی می‌توانید، اقدام به خرید آپارتمان در جابر انصاری اصفهان با امکانات بالا و موقعیت مناسب کنید. پس اگر نقدینگی محدودی برای خرید خانه ندارید، خرید خانه در محله جابرانصاری با توجه به امکانات مناسبی که دارد، یکی از گزینه‌های مناسب برای سکونت خواهد بود.

مطالعه بیشتر: مطلب «خرید خانه در منطقه 13 اصفهان» را درمجله ملکی دلتا بخوانید

جشن معرفی آژانس‌های برتر هلدینگ دلتا

 هلدینگ دلتا به پاس قدردانی از آژانس های اول، هر ماه مراسمی را با حضور کلیه پرسنل اعم از مشاوران، سرپرستان و مدیران برگزار می‌کند.

هلدینگ دلتا

به گزارش خبرنگار مجله ملکی دلتا، این جشن ابتدای هرماه با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد هلدینگ دلتا در تالار خانه معلم برگزار می‌‍شود.

در ابتدای این مراسم جناب آقای “پارسا تقوی” مدیر معاملاتی هلدینگ دلتا ضمن اینکه این مجموعه در جایگاهی قرار گرفته که در حال حاضر نه تنها در زمینه آژانس های املاک، بلکه در سطح کشور پیشرو است، افزود: همچنین هلدینگ دلتا در زمینه مارکتینگ، وبسایت تخصصی ملک و سایر زمینه ها نیز توانسته رتبه اول خود را حفظ کند.

وی افزود: هلدینگ دلتا بیش از 40 سال است با هدف تحول در صنعت املاک و مستغلات کشور اقدام به راه اندازی آژانس های املاک سازمان‌یافته و مدرن نموده و در حال حاضر با داشتن آژانس های املاک در سطح شهر تهران با شعبات مختلف (غرب، شرق، شمال و مرکز) به‌ عنوان برندی معتبر و شناخته شده در این صنعت محسوب می‌شود.

هلدینگ دلتا

هلدینگ دلتا

هلدینگ دلتا

هلدینگ دلتا

قیمت بازار مسکن تهران در آبان ماه

 از بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در ۳۰ روز اخیر قیمتهای پیشنهادی در مناطق ۱، ۲، ۶، ۷، ۸، ۱۲، ۱۳، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۲۲ افزایش و در سایر مناطق کاهش داشته است.

قیمت بازار مسکن تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، قیمت بازار مسکن تهران در ۳۰ روز منتهی به ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰ با کاهش ۱.۳ درصدی قیمتهای پیشنهادی مواجه شده است

 در حال‌حاضر نرخ پیشنهادی هر مترمربع مسکن شهر تهران براساس آنچه آمار نشان میدهد ۵۰.۳ میلیون تومان است که با وزن‌دهی بر اساس توزیع آماری معاملات مسکن در مناطق مختلف به ۳۲.۳ میلیون تومان می‌رسد.

از طرف دیگر آمار و ارقام از افزایش تمایل برای فروش مسکن طی ۱۵ روز ابتدای آبان‌ماه حکایت دارد. یعنی عرضه ملک ۱۲ درصد افزایش یافته است که می‌تواند تحت تاثیر رکود بازار، کاهش فصلی معاملات در پاییز و تاثیر روانی آغاز ثبت نام برای واحدهای جهش تولید و تامین مسکن توسط دولت باشد.

اطلاعاتی که از نرخهای پیشنهادی مسکن طی ۱۱ ماه گذشته در این سامانه به دست آمده حاکی از آن است قیمتهای پیشنهادی هر متر مربع از ۵۶.۸ میلیون تومان در آذرماه ۱۳۹۹ در یک فرآیند ریزشی به ۴۳.۵ میلیون تومان در خردادماه ۱۴۰۰ رسیده اما در سه‌ماهه تابستان افزایش یافته به طوری که در تیرماه به ۴۶.۹ میلیون و در آبان ماه به ۵۰.۳ میلیون تومان رسیده است.

مهرماه امسال نرخ رشد سالیانه قیمت بازار مسکن تهران ۱۸ درصد بود؛ درحالی که تورم عمومی به ۴۵ درصد رسید. شهریورماه این اعداد ۳۰ درصد برای بازار مسکن تهران و ۴۵ درصد برای اقتصاد کشور بود. اما آمار مهرماه بدان معناست که قیمت واقعی مسکن ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

از طرف دیگر رشد قیمت مسکن در هفت ماه گذشته به صفر نزدیک بوده است.تومان بوده که در مهرماه ۱۴۰۰ به ۳۱ میلیون و ۶۳۱ هزار‌تومان رسیده که رشد ۴.۵ درصدی را نشان می‌دهد. کاهش ۰.۲ درصدی قیمت در مهرماه نیز نشان داد که بازار کشش رشد سنگین قیمتها را ندارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «آپارتمان‌های ارزان قیمت در اصفهان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

اضافه شدن 2 شهرجدید به شهرهای نهضت ملی مسکن تهرانی‌ها

 به هیچ عنوان طرحی در منطقه ۲۲ تهران ذیل برنامه‌های حمایتی مسکنی دولت اجرا نخواهد شد.

شهرهای نهضت ملی مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، علاوه بر ۳ شهر جدید هشتگرد، ایوانکی و پرند، شهرهای رباط کریم و پاکدشت به شهرهای نهضت ملی مسکن تهرانی‌ها در سامانه نهضت ملی مسکن اضافه شد.

خلیل محبت خواه اظهار کرد: تا پایان ۱۵ آبان ۱۶۷ هزار و ۴۱۸ نفر ثبت نام کرده‌اند که برای شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، رباط کریم، ورامین، بومهن، دماوند، رودهن، فیروزکوه، شهر جدید هشتگرد، شهر جدید پرند و شهر جدید ایوانکی است.

وی افزود: برای خود شهر تهران برنامه‌ای نداریم و سهمیه شهر تهران به شهرهای جدید هشتگرد، پرند، ایوانکی و همچنین شهرهای رباط کریم و پاکدشت اختصاص یافته است.

محبت خواه در خصوص انتقال تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن به واحدهای مسکن ملی تهرانسر گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: برنامه دولت برای تهرانسر، ساخت ۲ هزار واحد مسکونی است که ساخت ۹۰۰ واحد آن آغاز شده است؛ در حال انجام کارهای ۱۱۰۰ واحد دیگر هستیم که احداث آنها آغاز شود منتها یک یاز کارهایی که باید انجام شود، این است که تمام سرانه‌ها رعایت شود.

وی تصریح کرد: هیچ کس نه برای خرید و نه برای فروش اقدام نکند و مبلغی که به تبلیغ کنندگان می‌دهند، از بین خواهد رفت.

وی در خصوص تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی جهش تولید مسکن و نظارت بر بانک‌ها گفت: بانک‌ها موظفند بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها مبالغی که تأیید شده را پرداخت کنند، بنابراین کارشناسان راه و شهرسازی از پروژه‌ها بازدید می‌کنند و متناسب با پیشرفتی که در قرارداد میان بانک و پروژه آمده، پرداخت خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «نقش مشارکت کشور چین در اجرای نهضت ملی مسکن» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

احتکار مسکن منجر به کالای سرمایه‌ای شد

کمک سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای ساخت مسکن ملی

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه: در راستای اجرای طرح مسکن ملی، بسیاری از زمین‌های حاشیه شهرها با قابلیت تبدیل شدن به مسکن، به وزرات راه و شهرسازی تحویل خواهد شد.

سازمان اوقاف و امور خیریه

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، برای توسعه وقف و درآمدزایی باید مقدماتی نسبت به بسیاری از کارها فراهم شود، درخصوص پیشرفت کشور نیز ما باید تولیدکننده باشیم و سازمان اوقاف و امور خیریه در موضوع تولید نسبت به گذشته اقداماتی خوب را انجام داده و پیشرفت خوبی داشته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ما می‌گوییم ۵۰ درصد اجرای نیت عمل شود و مابقی برای حفظ العین و افزایش منافع خرج شود.

خاموشی افزود: تاریخ نشان می دهد به موقوفات آن‌گونه که باید رسیدگی نشده است از این رو ما رژیم اجاره داری را عوض کردیم و به سمت مشارکت رفتیم.

وی گفت: طی قراردادی با وزارت راه و شهرسازی مقرر گردید در راستای اجرای طرح مسکن ملی، بسیاری از زمین‌های حاشیه شهرها با قابلیت تبدیل شدن به مسکن، به این وزارت تحویل شود و الان در سه استان این موضوع نهایی شده است و در چند روز آینده ۸۱۰۰ واحد کلنگ آن را در اراک زده خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: وقتی وقفی صورت می‌گیرد، واقف باید نسبت به موقوفه خود هزینه کند، حقوق ثبت آن و شناسه ملک را درست کند تا بعدا دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه باید تفکر واقف را حفظ کنیم و از موقوفات تولید ثروت داشته باشیم، گفت: برای این منظور باید رقبات برای منفعتی که لایق و در شان آن موقوفه است، زیر بار برود.

خاموشی افزود: ما در اوقاف با اتصال قطعات زنجیره‌ها می‌توانیم افزایش درآمد را یک به ۲۰۰ کنیم، این اتفاقات افتاده و خیلی خوب پیش می‌‎رود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «وضعیت بازار مسکن در منطقه 20 تهران» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دو علت عدم استقبال از وام جدید

 طی یک ماه اخیر تنها یک گروه از متقاضیان مسکن را می‌توان در زمره استقبال‌کنندگان اصلی از وام جدید مسکن برشمرد که تمایل به خرید با وام داشته‌اند.

متقاضیان مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، تحقیقات میدانی از فعالان بازار مسکن نشان می‌دهد، دو علت برای استقبال بسیار سرد از وام دو برابر شده مسکن وجود دارد. شکل بهینه وام مسکن این است که اولا این وام بخش قابل قبولی از هزینه خرید یک واحد مسکونی را پوشش دهد؛ ثانیا پرداخت اقساط آن در استطاعت متقاضیان مسکن باشد. اما این وام در هر دو ویژگی دچار نقصان است.

میانگین قدرت خرید وام جدید مسکن در مناطق متوسط شهر به ویژه دو منطقه پرمعامله 4 و 5 که کانون خریدهای مصرفی طبقه «میان‌درآمد» به شمار می‌آید، در حال حاضر 9 مترمربع است و این یعنی قدرت پوشش وام برای مناطق مذکور حتی با وجود دو برابر شدن، همچنان حداقلی است.

متقاضیان مسکن

فعالان بازار مسکن می‌گویند، وام جدید در این مناطق حتی به اندازه افزایش یک اتاق خواب استاندارد به مساحت خانه متقاضیان تبدیل به احسن کاربرد ندارد و به همین خاطر حتی خانه‌دارهای مناطق مذکور نیز برای بزرگ‌تر کردن محل سکونت خود رغبتی به استفاده از این وام نشان نمی‌دهند.

از طرفی سقف وام جدید در تهران برای خرید 25 مترمربع از یک واحد مسکونی در نیمه جنوبی شهر کفایت می‌کند که اگرچه تا حد استاندارد فاصله دارد، اما پوشش نسبتا قابل قبولی دست‌کم برای متقاضیان تبدیل به احسن به شمار می‌آید. با وجود این متقاضیان خرید مسکن در این نواحی عموما استطاعت پرداخت اقساط وام جدید مسکن را ندارند.

اقساط ماهانه سقف وام مسکن در تهران بیش از هشت میلیون تومان است و این در حالی است که پرداخت چنین قسط سنگینی از عهده متقاضیان مسکن در مناطق نسبتا ارزان شهر خارج است. بنابراین وام مسکن در برخی نواحی از بازار که استطاعت پرداخت اقساط وجود دارد، به دلیل پوشش ناچیز هزینه خرید خانه عملا کارآیی ندارد و مورد اقبال واقع نشده است.

در نواحی دیگر بازار که قدرت پوشش وام معقول‌تر است نیز، به دلیل عدم تناسب اقساط با استطاعت متقاضیان مسکن این وام نتوانسته منشأ اثر باشد و به افزایش تقاضای خرید مسکن منجر شود.

جنس خرید وام‌دارها در مهرماه

طی یک ماه اخیر تنها یک گروه از متقاضیان مسکن را می‌توان در زمره استقبال‌کنندگان اصلی از وام جدید مسکن برشمرد که تمایل به خرید با وام داشته‌اند. به گفته واسطه‌ها، متقاضیان تبدیل به احسن آن هم در نیمه جنوبی شهر و مناطق متوسط به پایین در هفته‌های اخیر برای خرید خانه با وام مراجعه کرده‌اند اما به دلیل سرمای حاکم بر بازار، بسیاری از این افراد نیز در فروش واحد قبلی خود موفق نبوده و نتوانسته‌اند با وام، خرید جدید خود را انجام داده و اصطلاحا خانه خود را تبدیل به احسن کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «وضعیت بازار مسکن در منطقه 20 تهران» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

وضعیت بازار مسکن در منطقه 20 تهران

 

وضعیت بازار مسکن در منطقه 20 تهران

0
 0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

تعداد آپارتمان‌‌‌های فروشی در منطقه 20 تهران، بسیار اندک و در برخی معابر انگشت‌‌‌شمار است.
مسکن در منطقه 20 تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بررسی وضعیت بازار مسکن در منطقه 20 تهران نیز چنین گزاره‌‌‌ای را تایید می‌کند، تعداد معاملات مسکن انجام شده در این منطقه که در زمره سه منطقه ارزان‌‌‌قیمت تهران به شمار می‌‌‌آید، در ماه گذشته ۶۸ فقره بوده است.

بازار مسکن در جنوبی‌‌‌ترین منطقه شهر تهران روزهای سردی را پشت سر می‌‌‌گذارد و این موضوع هم در میزان مراجعه متقاضیان خرید و هم در میزان عرضه واحدهای مسکونی به بازار مشهود است.

میانگین قیمت مسکن در شهرری و محله‌‌‌های اطراف آن طی معاملات اخیر ۱۵‌میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بوده که نسبت به مهر سال گذشته ۲۱‌درصد افزایش دارد.

تحقیقات میدانی حاکی از این است که اغلب فایل‌‌‌های فروش موجود در بازار مسکن منطقه ۲۰ تهران به ویژه در محله‌‌‌های دولت‌‌‌آباد و شهرری از جنس واحدهای مسکونی است که در سال‌های اخیر با هدف سرمایه‌گذاری خریداری شده‌‌‌اند و اکنون خریداران سرمایه‌‌‌ای، واحدهای تخلیه یا در اجاره مستاجر را برای فروش عرضه کرده‌‌‌اند.

قیمت پیشنهادی بازار مسکن منطقه 20 تهران

توجه کنید که قیمت‌ها بر حسب مترمربع به تومان بوده و تقریبی است، چراکه قیمت مسکن در تهران با توجه به نوع ساختمان و یا نظر مالک تغییر می‌کند.

خرید خانه در دولت آباد، شهادت با متراژ 72 متر و 7 سال ساخت / قیمت: 15 میلیون و 950 هزار.

خرید آپارتمان در شهرری، شهید رجایی با مساحت 68 متر و 11 سال ساخت / قیمت: 14 میلیون و 100 هزار.

ملک نوساز 66 متری در شهرری، میدان معلم / قیمت: 22 میلیون و 500 هزار.

قیمت آپارتمان در شهرری، شهرک علایین با متراژ 53 متر و 20 سال ساخت / قیمت: 13 میلیون.

اضافه شدن اطلاعات ۱۵۶۰ بنای ارزشمند به سامانه نقشه تهران

 مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران: شناسایی بناهای ارزشمند تاریخی به منظور حفاظت و معرفی آن ها به مردم ضرورت دارد.

سامانه نقشه تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از ابوالفتح شادمهری، اطلاعات بیش از ۱۵۶۰ بنای تاریخی ارزشمند شهر تهران به سامانه نقشه تهران (مدیریت اطلاعات بافت و بناهای تاریخی) اضافه شد.

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران گفت: تاکنون یک بانک اطلاعاتی به روز از بافت و بناهای ارزشمند تاریخی که برای عموم مردم قابل دسترسی باشد، وجود نداشته و اغلب مردم وقتی از کنار یک خانه تاریخی می گذرند، نمی دانند که این بنا دارای ارزش فرهنگی و تاریخی است.

وی تصریح کرد: درگام اول، طی تفاهم نامه‌ای با سازمان میراث فرهنگی، اطلاعات و شناسنامه های حدود ۳۰۰ بنای تاریخی ثبت شده تهران را دریافت کردیم که برخی از آن ها خارج از محدوده شهر و مابقی داخل شهر قرار دارند.

در فرمت طراحی مدنظر بناهای تاریخی شناسایی شده بر اساس اطلاعاتی اعم از نوع کاربری بنا، مالکیت و شماره ثبت آن، نام بنا، آدرس و مشخصات سازه‌ای و کالبدی بنا، دسته بندی و .. در سامانه نقشه تهران بارگذاری شده است.

اهمیت ثبت اطلاعات بناهای تاریخی در سامانه نقشه تهران

شادمهری ادامه داد: یکی از دلایل اهمیت این موضوع، این است که اگر مردم از ارزش یک بنا مطلع باشند، نسبت به حفاظت از آن حساس می شوند و هر اتفاقی برای آن بیفتد، از طریق رسانه ها و فضای مجازی و سامانه های ارتباط مردمی شهرداری نظیر ۱۳۷ و ۱۸۸۸ نسبت به آن واکنش نشان می دهند.

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران اظهار داشت: بناهای ارزشمند، بناهایی هستند که سیر ثبت آن در فهرست آثار ملی هنوز طی نشده اما از لحاظ تاریخی نقطه اثر و ارزشمند هستند.

یکسری بناهای دارای ارزش را نیز از طریق کتاب ها و دفاتر توسعه نوسازی جمع آوری کردیم که حدود ۱۳۰۰ بنای ارزشمند هم از این طریق شناسایی شده اند.

وی در خصوص اقداماتی که برای مشخص کردن بناهای ارزشمند تاریخی در سطح شهر انجام شده است، گفت: ما برای اینکه شهروندان، بناهای ارزشمند شهر را بشناسند، با طراحی سامانه‌ای دیگر، برای هر کدام از بناها کیو آر کد (QR- Code (رمزینه)) تعریف کردیم که مقابل این بناها نصب می شود و مردم با اسکن آن می توانند اطلاعات و مشخصات آن بنا را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی مشاهده کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «افزایش هزینه وام مسکن در آبان ماه» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

رشد قیمت ساخت مسکن متوقف شد

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 صفحه بعد